Hubertus- classic!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare overtyre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 568
O

overtyre

Jag har beställt ett Hubertus Classic träns, och kan inte vänta tills det kommer! :bump: :love:
Tidigare har stackars pållan bara haft ihopplock av olika tränsdelar... Men nu ska det bli andra bullar.

Skriv gärna egna erfarenheter av Hubertustränsen- både bra och dåligt.

Sv: Hubertus- classic!

Kul :) Själv ska jag börja "omplocka" mitt träns bara jag får pengar, är rätt trött på själva nackstycket, men ack så mycket jag tycker om spännena på det :smirk:

Jag har ett Hubertus Classic rundsytt träns. :love:
Helt underbart mjukt läder och jättefin kvalitet.
Köpte det på Globen 05 men har inte använt det än.:angel:
Otroligt fina träns gör de i alla fall, Hubertus.

Jag köpte ett Hubertus till min första häst, februari -95 och det håller ännu, lite gråare och inte lika blankt som nytt men det är mjukt, får aldrig några skav och det är snyggt ännu!

*Svarar till alla*

Weeiii! Det låter som om jag gjort ett riktigt kap då! :banana:

Owe: :eek: Varför har du inte använt det ännu? Själv älskar jag nämligen att shoppa nya saker till pållen- sätta på dem och förtjust utropa: "Vad söt hon är! :love: " :p

overtyre skrev:
Owe: :eek: Varför har du inte använt det ännu? Själv älskar jag nämligen att shoppa nya saker till pållen- sätta på dem och förtjust utropa: "Vad söt hon är! :love: " :p

För att hästen inte gillar att ha bett i munnen. :p
Köpte det mest för att jag ville ha ett snyggt träns att ha ibland, men för det mesta rider jag med sidepull. Men han har haft det på sig och jag har utropat "Åh, vad fint det blev!" :d :p

Sedan är det inte överdrivet snyggt med rundsytt på en häst med 1 dm vinterpäls över hela huvudet. Han får ha det som sommarträns, då ser han i alla fall inte ut som en get. :devil:

Lord Owen skrev:
Sedan är det inte överdrivet snyggt med rundsytt på en häst med 1 dm vinterpäls över hela huvudet. Han får ha det som sommarträns, då ser han i alla fall inte ut som en get. :devil:

:rofl: Jag kan se det framför mig...

Ang. att du inte rider honom med bett kommer jag ju ihåg nu när du sa det. (Jag smygläser på barock... :angel: )

Jag tror jag ska shoppa ett likadant åt king när han blir kortpälsad.. Har ett heeeeemskt från sjöhästen nu :devil:. han kan f bli lite snygg :D¨. Jag är ju en sann 2delatbettridare :eek::eek::eek: :p.

overtyre skrev:
:rofl: Jag kan se det framför mig...

Ang. att du inte rider honom med bett kommer jag ju ihåg nu när du sa det. (Jag smygläser på barock... :angel: )

Haha, men jag som aldrig skriver något på Barock. :angel:

Ja, men det är ett härligt träns! :love: Men rundsytt ska inte sitta på en get, tur att han blir mkt snyggare om huvudet när han blir tunnpälsad. :p

Hallonsoda skrev:
Jag tror jag ska shoppa ett likadant åt king när han blir kortpälsad.. Har ett heeeeemskt från sjöhästen nu :devil:. han kan f bli lite snygg :D¨. Jag är ju en sann 2delatbettridare :eek::eek::eek: :p.

Det jag har är från Henrikssons. :) Tror det kostade 1300 kr.
Men det som inte är rundsytt kostar kring 700. JÄTTEfint läder är det. Jag har tredelat bett med parerstänger när jag rider. :D Det enda Owe gillar någorlunda, han gick med ett 4 cm för långt tvådelat i herrans massa år före jag fick honom. Kul det måste varit. :(

Stackars liten.. Ärligt talat så har jag aldrig prövat något annat på king, fast jag tyckte hans förra var för långt, så jag bytte till en cm kortare... han verkar trivas, rätt grov modell på gom kan jag tänka.

har ett hubertus classic jag köpte i höstas till hästen helt underbart itne använt mycket dock bara ett par gånger då hästen blev dålig strax efter....

Hallonsoda skrev:
Stackars liten.. Ärligt talat så har jag aldrig prövat något annat på king, fast jag tyckte hans förra var för långt, så jag bytte till en cm kortare... han verkar trivas, rätt grov modell på gom kan jag tänka.

Så länge han trivs spelar det väl ingen roll om det är två- eller tredelat eller rakt. :) Här kan du kolla på både mitt hubertus träns och det som inte är rundsytt. :)
www.henrikssonsridsport.se

Mitt första Hubertus träns fick jag med en häst 1992. Det var då några år gammalt. När det blev 15 år gammalt så trampade hästen på tyglarna och sidostyckerna gick av:cry: Nu har jag ett par stycken och de är så fina och bra kvalite. Lätta att hålla rena och bra glans i lädret.:love:

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 828
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈