Hubertus sadlar årsmodellsskillnader

monster1

Trådstartare
Jag har äntligen en sadel som passar min häst. Det är en gammal (10-15år?) hubertus allround mot hopp. Men jag rider dressyr och den matchar inte alls den typen av sits jag behöver ha så nu letar jag efter ny sadel.
Så jag letar efter en likadan men med dressyr finish. Då uppstår problemet. Sadlar verkar variera väldigt i typ beroende på årsmodell. Min variant har utbytbartkoppjärn, något jag trodde alla hubertussadlar hade men såverkar det inte vara.
Någon som har någon koll på vilka årsmodeller som hade utbytbart koppjärn?
Är dagens modeller är olika från de modeller som gjordes för 10-15 år sedan?
Varför kan inget vara enkelt?!

Sv: Hubertus sadlar årsmodellsskillnader

Dagens modeller har utbytbara koppjärn. Det är ju bara att ta hem och testa. Det kan ju vara så att en nyare passar den också.

Jo jag vet att det finns modeller idag som har utbytbara koppjärn men de är i övrigt inte lika i modellen som de gamla som jag förstått det?
De med utbytbart koppjärn måste ju också sprättas upp för att bytas vilket man kanske inte får göra om man sedan upptäcker att den inte passar. Det är ju inte meningsfullt att köpa en helt ny sadel sprätta upp den prova den och upptäcka att den inte passar. Roligare kan man ju ha för sina pengar.

Senast ändrad:

vad har han för bomvidd på allrounden?

Liknande trådar

Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 636
Senast: Equilina
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 004
Senast: Barrel
·
Utrustning Häromdagen testade jag stallkompisens Thorowgood T4 allround, och var väldigt imponerad över den enormt breda kanalen (en full...
Svar
8
· Visningar
1 603
Senast: mooi
·
Utrustning Är ute efter en ny sadel till min grabb igen, han är en tämligen halvsvår nöt att knäcka för tillfället. Han är en travare i...
Svar
12
· Visningar
2 781
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka