A
anna_nilsson
Hej hej!
Undar om det är någon som vet om någon Hubertusjakt i stockholms-området i år?
Undar om det är någon som vet om någon Hubertusjakt i stockholms-området i år?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Behöver man f-märke på gröna kortet för att få starta i förjakten på Stockholms fältrittklubb?
Vet att alla frågar om hinderhöjderna på första förjakten och har sett siffror på 50-70 cm. Stämmer de siffrorna tycker du? Är det några tekniskt svåra hinder med i första förjakten eller är det mest stockar och små rishinder? Har ju aldrig ens testat fälttävlan med hästen, men har ridit några småjakter med stockar i skogen och det tyckte han var kul.
Hej, var med för första gången förra året med mitt fullblod. Första jakten tog vi bara 2 (två!) hinder, dvs ALLA går att rida förbi om det behövs. Anledningen till att det inte blev fler hopp var att jag hade fullt sjå att få henne att fatta att trots att det var 34 deltagande hästar, så var det inte ett race vi deltog i
Jag fick i princip ligga baklänges och göra halvhalter, och tjena vilken träningsvärk jag hade i HELA kroppen de kommande dagarna.
Jakten efter hade hon fattat och då kunde vi hoppa fler hinder. Det är jättekul, så kom du till första jakten den 3:e oktober
...
Hoppas vi ses på några förjakter - och på Hubertusen såklart!
Planen för oss utbölingar från Enköping är första jakten - bara för att "komma i stämning" hahhaaha och sen förmodligen förjakt 2 eller 3 - sen får vi se.
Förra året red vi alla utom en - och det var nog lite mustigt för våra ädla springare ... (och oss!) ...om inte annat så för att de blev mer och mer uppjagade för varje gång vi parkerade på Fisksjöäng ...
I år tänkte vi bryta av med någon vanlig hoppning, eller kanske säsongsavslutning på terrängträning.
Men det är klart - varje förjakt i sprakande höstfärger som man missar är ju en missad höjdpunkt!
Vi har just varit och pysslat om våra gullissar inför morgondagen, och försökt få våra respektive att förstå att "Nu är det DAX!" ... men, tja ... alla kan ju inte vara lika galna som vi
Men balklänningarna och Smokingarna är redo för oss alla
Ses där !
Kram från Kaffekopp !
- i år skippar vi de lila rosetterna - nu ere gult som gäller![]()