Hubertusträns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ConnyPonny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 3 238
C

ConnyPonny

Är det någon som har erfatenhet av dem, speciellt det rundsydda.
Funderar på att köpa ett sånt i brunt.
Tycker ni det är snyggt? Åsikter tack!

thtrans.JPG

Har någon egna/andra bilder vore det kul!

Sv: Hubertusträns

Jag har ett hubertusträns köpt -95 och det är mitt favoritträns! Okej, den svarta färgen blir lätt grå och man får putsa ofta om det ska hålla sig snyggt men kvalitén är underbar! inte ett skav på någon skavkänslig häst, mjukt och följsamt utan att vara sladdrigt... Absolut ett träns jag skulle köpa igen om jag hade råd!

Kan ju tillägga, jag har inte de rundsydda utan ett av enkel modell med halvbred ofodrad nosgrimma och halvsmala remmar.

Har haft mitt hubertusträns i fem år nu - och fortfarande fungera det bra (mitt enda träns). Blir snyggt så fort man outsar det. Min kompis har haft sitt Hubertus träns i kanske 8 år - och det är samma sak med det. Trots att vi använder våra träns så gott som dagligen...Fast det är inte den rundsydda varianten...

Oj då verkar det vara väldigt bra kvalité iaf!

Absolut är det jättebra kvalite....det första "vann" jag på en tävling, det andra köpte jag begagnat, brunt halvrundsytt med delat nackstycke och matchande tyglar, så jag vet inte exakt hur gammalt det är men det är i jättefint skick.

var det inte sådant som Cenatur här köpte?
tror hon visade bild på det tidigare även, var snyggt!

Jag har precis det du vill ha, det rundsydda i brunt. Det är väldigt snyggt!! :d Lite stelt, men det beror nog på att det är nytt. Men, tyglarna som följer med.... :devil: hemska vävribbtyglar, så hårda och helt hopplösa att rida med... Och det är inte lätt att hitta matchande rundsydda lädertyglar heller.
Så jag har vanliga smala tyglar nu.

Aa, jag tänkte på de och försökte pm:a dig och fråga om du hittat några (såg att du letade i en annan tråd) men du hade fullt! Det är så dumt att de levereras med vävribbtyglar när det är ett så särpräglat dressyrträns. Skulle gärna tänka mig att betala mer och får lädertyglar på köpet. Fast det kanske ser ok ut att rida med vanliga.

Konstigt att ditt är stelt, tyckte att det var mkt mjukt i affären.

För att få matchande rundsydda tyglar kan du ta ett par vanliga lädertyglar eller vilka du nu vill ha, i rätt färg, ta med de o de rundsydda vävribb så fixar en duktig sadelmakare det åt dej. Blir jättesnyggt!

Det låter dyrt:angel:

Ingen mer som vet någon mer som har det rundsydda? Tycker ni det är snyggt?

Senast ändrad av en moderator:

Hej!
Jag har det rundsydda!!!:love: Det är sååå snyggt, brunt har jag.
Tyckte att det var lite torrt men efter att ha oljat in det 1ggr blev det jättefint, så det var ingenting.
Jag önskar dock att det var lädertyglar med stroppar i stället för vävribbtyglar. Men det kan man ju kalla ett i-landsproblem, nu har jag ju ett projekt framför mig att hitta rundsydda (nertill) lädertyglar!:smirk:
Men jag är helnöjd!

Jag betalade ca. 1400:- (1349 eller så) för det rundsydda, tyglar ingick....

Wow, så kanske en sadelmakare kan göra, den tanken hade inte ens slagit mig.
Tack för tipset!

Har hittat rundsydda lädertyglar i USA, men vet inte om det är rätt brun färg.. Men dom var inte så dyra, 50-60 dollar. Har mailat och frågat efter bild!

50-60 dollar :eek: det tycker jag är dyyyyyyrt för ett par tyglar. Även om det ska smaka så får det inte kosta skjortan!

*puttar*

133 som tittat och ingen som har åsikt om det är fint eller inte?:confused:

det verkar hur bra som helst.
Jag har bara ett par jakt tyglar frånb Hubertus o jag älskar dem, finns inga bättre :love:

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 077
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka