Hubertusträns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ConnyPonny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 3 238
Sv: Hubertusträns

Vet inte vad det kostade att få det omsytt, men jag kan höra med de som gjorde det! Återkommer!

Jag tycker att det var snyggt men det såg lite konstigt ut med en ganska bred nosgrimma och ett rundsytt pannband :confused: jag tycker att nosgrimman skulle varit smalare.. men annars var det jättefint :D

Men hallåååå? Det är ett dressyrträns, nosgrimman borde vara Ännu bredare! :p

Har du inte sett Briars kandar? :d

Nä det är det väl inte? 400-500kr? Jmf med att köpa rundsydda passier tyglar till 1000kr...

Köpte ett hubertusträns, brunt 1978. Det är alltså 28 år nu och still going strong. Tyglarna har dock gjort sitt.

jo jag vet, det är skitsnyggt med bred nosgrimma men då ska ju pannbandet vara lite bredare iaf.. tycker jag :p :D

OM jag köper det så kommer jag kanske byta ut pannbandet (säger bara: vara vore livet utan strasspannband:love: ) men går det eller kommer det bli konstigt, käk och nakremmen ligger väl separat? Nån som vet?

Samtidigt är det ju snyggt med det rundsydda pannbandet också... kanske skall ha båda:D

Tror inte det blir så bra att byta, för nackstycket är ju liksom delad. Dessutom är det fint med det rundsydda tycker jag, har så många andra träns med strasspannband.

Om du har ett kan du väl testa om det går åt mig. SNÄLLA:bump:
Jag har tänkt på det och det är möjligt att det "trasslar" sig lite när det hänger men på hästen borde det gå bra!

Hålls käk- och nakremmen ihop bara av pannbandet eller sitter det ihop på ett till ställe:confused:

Jag har oxå haft mina funderinf´gar på att köpa det tränset.
Det är SKITSNYGGT fast som sagt det skulle vara lädertyglar till,men man kan ju inte få allt.
:love:

Det där tränset är riktigt snyggt! :love:

Om jag hade egen häst skulle jag lätt köpa ett :)

Det trasslar sej inte....jag har flera rundsydda träns och bytt pannband på nästa allihopa....ska se om jag kommer ihåg att ta några foton....

Har 2 vanliga H-träns: Ett köpt på loppis för 50 kr o det andra köpte jag på rea för 150 kr.(kunde bara inte låta bli!) Älskar kvalitén så mjukt o fint.Tycker att det rundsydda är jätte snyggt!

palle skrev:
Det trasslar sej inte....jag har flera rundsydda träns och bytt pannband på nästa allihopa....ska se om jag kommer ihåg att ta några foton....

OK det verkar ju bra, vad det hubertus på tränsen, eller det kanske inte skilljer sig så mycket på rundsytt och rundsytt:confused:

Centaur: Beställde du tyglarna?

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 077
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka