Hubertusträns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ConnyPonny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 3 238
Sv: Hubertusträns

Jag har helt sundsydda träns, ej Hubertus, och sen har jag halvrundsytt från Hubertus, men det enda jag tycker skiljer är att det halvrundsydda blir lite tajt i hålen man stoppar sidstyckena + käkrem + nosgrimma när man har ett annat pannband, kan vara lite pillrigt innan man fått i alla remmar....

Kan ta kort på det helrundsydda med annat panband så får du se hur det ser ut...

Ja tack, gör jättegärna det!:bump: :banana:

Har ett halvrundsyttträns bredare remmar än en rundsytt (i allmänhet)?

jag har ett (dock inte det som du har på bilden) som jag har haft i två år nu, och gillar inte det alls, blir lätt lite grått fast att det smörjs ofta, nej, jag tycker att du ska spana in döbert tränsen, har ett jättefint rundsytt sådant :) kostar en del dock tror dte var 3700 men tillhörande rundsydda tyglar..

nej det ska vara smalt pannband :D inte alls så snyggt när det är tjockt, och så ska nosgrimman vara riktigt tjock:love:

Jo 3700 skall vi nog kunna hosta upp, inte!:cool:
Kan också tycka att nosgrimman är lite i smalaste laget (fastän den är tjock) men det är svårt att bedömma när man inte sett det live på hästen.
Någon som har det rundsydda; hur bred är nosgrimman?

Jag kanske vill byta ut pannbandet, vill ha lite valmöjligheter och vill då veta om det går! (såg att lussan hade gjort det på en bild med Isidor och det var snyggt)

jag har byatat ut pannbandet på mitt, jag ville ha med pärlor på :D

jo dte är dyrt fast då är det köpt till storhäst och det ska hålla i mååånga år :love:

Jag har nog haft en himla tur, för mina Hubertus träns har jag vunnit som priser på hopptävlingar på 80-talet.....

Men det spelar ingen roll för dom är hela och mjuka och fina fortfarande....

*Putteliputt*;)

Åsikter please!

Palle; hur går det med bilderna?

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 077
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka