• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare kråkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 039
K

kråkan

min granne har en hund som har börjat få stora mörka fläckar i huden runt jumsken och under magen. det klias inte och hon verkar inte ha några besvär av det öht. finns det någon här som vet vad det kan bero på?

Sv: hudfråga

Kan vara en hormonell rubbning eller melanom tex. Har hunden några andra symptom? Flåsig, lite tröttare än vanligt, andra hudförändringar (tjockare hud, krustor etc)? Har den haft hudinfektioner tidigare?

Sv: hudfråga

Hur gammal är hunden?

Kan det vara pigmentfläckar?
Kan den ha skadat sig? Hoppat över något, missat och slagit i. I så fall kan det vara utgjutningar i huden.

Om det inte försvinner eller åtminstone minskar på några dagar eller om det irriterar hunden på något sätt (kliar, slickar) är det kanske bäst att en veterinär får titta på det.

Liknande trådar

Hundhälsa Min spanieltik är 10 månader gammal och idag såg jag att flera mörka släta fläckar dykt upp på hennes mage, runt könsorganet och upp mot...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: lennox
·
Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
495
Senast: Sol
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger... 2
Svar
21
· Visningar
2 046
Hundhälsa Jag har en omplacering via en förening. Föreningen meddelade att han hade reservation för artros, vilket jag har erfarenhet av så jag...
Svar
10
· Visningar
1 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka