Hudvårdstråden 2

Vilken är din absolut bästa ögoncreme? Främst intresserad för äldre hud.
Nån som använder kiehls eye avocado?
 
Vad använder ni för solskydd? Har Cerave moisturizer lotion med 50 spf just nu. Gillar den egentligen (svider inte i ögon, fuktar bra och ger inte kletig hud) men undrar hur mycket min hud gillar den så funderar på att prova någon annan.

Har läst någonstans att k-beauty märkena inte har lika effektivt solskydd? Någon mer som snappat upp detta?
 
Apropå ögonkräm. Hur använder man egentligen sån? 🙈 Jag fick en från Nivea i en julkalender och använder den mycket sporadiskt pga okunskap och brist på tålamod för jag gissar att den borde torka in lite innan den vanliga ansiktskrämen.

Och för att göra det mer passande in i tråden kanske jag också kan fråga; Har ni upplevt någon skillnad bra/mindre bra med att använda eller inte använda ögonkräm.
 
Vad använder ni för solskydd? Har Cerave moisturizer lotion med 50 spf just nu. Gillar den egentligen (svider inte i ögon, fuktar bra och ger inte kletig hud) men undrar hur mycket min hud gillar den så funderar på att prova någon annan.

Har läst någonstans att k-beauty märkena inte har lika effektivt solskydd? Någon mer som snappat upp detta?

Jag skulle personligen inte använda solskydd som är tillverkade utanför EU, kanske är helt okej men skulle vilja läsa på ordentligt i så fall. Jag använder solskydd från Eucerin som jag är nöjd med, tipsat tidigare i tråden. :)
 
Jag skulle personligen inte använda solskydd som är tillverkade utanför EU, kanske är helt okej men skulle vilja läsa på ordentligt i så fall. Jag använder solskydd från Eucerin som jag är nöjd med, tipsat tidigare i tråden. :)

Edit: I förra tråden var det visst :p
 
Vad använder ni för solskydd? Har Cerave moisturizer lotion med 50 spf just nu. Gillar den egentligen (svider inte i ögon, fuktar bra och ger inte kletig hud) men undrar hur mycket min hud gillar den så funderar på att prova någon annan.

Har läst någonstans att k-beauty märkena inte har lika effektivt solskydd? Någon mer som snappat upp detta?
Till ansiktet använder jag Nivea face sun, just för att kunna ha under foundation. Den samspelar fint med resten av mina rutiner. Jag kör även vanlig moisturizer innan solskyddet ska tilläggas.

K-beauty märkena, det är såvitt jag vet samma ingrediens som andra solskydd. Att skydda huden från solen och se ljushyad ut är ju en väldigt pushad trend i asiatiska länder, så att ha bra produkter är nog betydande.
 
Vad använder ni för solskydd? Har Cerave moisturizer lotion med 50 spf just nu. Gillar den egentligen (svider inte i ögon, fuktar bra och ger inte kletig hud) men undrar hur mycket min hud gillar den så funderar på att prova någon annan.

Har läst någonstans att k-beauty märkena inte har lika effektivt solskydd? Någon mer som snappat upp detta?
Tänker du på skandalen som var för något år sedan när det visade sig att flera solskydd inte gav det skydd man uppgav på förpackningen? De flesta (alla?) märken gör, vad jag har förstått, tester på oberoende labb efter den skandalen. Eller tänker du kanske på att de flesta koreanska/japanska solskydden inte är vattenfasta och därför inte är lika bra för svettiga aktiviteter eller varma sommardagar, ifall man inte är noga med att återapplicera?

Koreanska/japanska solskydd är som natt och dag om man jämför med amerikanska solskydd. FDA i USA har inte godkänt nya uv-filter sen 1990-talet och ligger därför långt efter i utveckligen. Många av k-beauty uv-filtren är dock godkända i EU. Jag använder bara asiatiska solskydd i ansiktet eftersom de använder filter som inte irriterar min känsliga hud eller svider i ögonen, men för kroppen är jag inte så petig. Av de europeiska märkena är La Roche Posay min favorit.
 
Vad använder ni för solskydd? Har Cerave moisturizer lotion med 50 spf just nu. Gillar den egentligen (svider inte i ögon, fuktar bra och ger inte kletig hud) men undrar hur mycket min hud gillar den så funderar på att prova någon annan.

Har läst någonstans att k-beauty märkena inte har lika effektivt solskydd? Någon mer som snappat upp detta?
Använder normalt Dermaceutic k ceutic.
 
Vad använder ni för solskydd? Har Cerave moisturizer lotion med 50 spf just nu. Gillar den egentligen (svider inte i ögon, fuktar bra och ger inte kletig hud) men undrar hur mycket min hud gillar den så funderar på att prova någon annan.

Har läst någonstans att k-beauty märkena inte har lika effektivt solskydd? Någon mer som snappat upp detta?

Jag är jättenöjd med Puritos parfymfria. Den har både kemiskt och fysikaliskt skydd och ger mig inga hudproblem.
 
Lägger in en dagsfärsk bild på hudens status idag, påbörjad behandling igår.

Visa bifogad fil 138452

Utslagen har lugnat sig, men det återstår mycket rodnad fortfarande och jag gissar att jag kommer fjälla lite lätt framöver. Blir spännande att se hur det ser ut om 8 veckor.

Tråkig uppdatering från mig.

Jag har cirka två veckor kvar av behandlingen, men tyvärr verkar det inte vara boten på mina bekymmer. Visa dagar upplever jag att det röda mattas av något, men det är fortfarande kvar och det är fortfarande spritt över både hals och ögon. Ingen skillnad där alltså. Får mycket lätt nya utslag och som nu ikväll med lite het taco och två glas rött är kinderna fullständigt blossande. I dessa lägen är det som att all form av fuktkräm nästan förångas på ytan med torrhetslinjer och förstorade porer som resultat.

Suck. Riktigt trilsket, detta.
 
Tips på billig bra hudkräm? Har testat lite olika, gillar LdB Gotland fast den är lite tunn, Niveas blåa 5nånting känns nästan som tunnare zinkpasta att smeta på alltså har en viss strävhet som jag inte riktigt gillar. Garnier bodybutter kändes väldigt slimig och kändes som det blev en hinna liksom.

Lite dyrare krämtips tas också emot men jag vill ha nåt lite billigare att komplettera med då jag ibland smörjer in mig flera gånger dag när jag gymmat tex.
 
Tips på billig bra hudkräm? Har testat lite olika, gillar LdB Gotland fast den är lite tunn, Niveas blåa 5nånting känns nästan som tunnare zinkpasta att smeta på alltså har en viss strävhet som jag inte riktigt gillar. Garnier bodybutter kändes väldigt slimig och kändes som det blev en hinna liksom.

Lite dyrare krämtips tas också emot men jag vill ha nåt lite billigare att komplettera med då jag ibland smörjer in mig flera gånger dag när jag gymmat tex.
Jag har jätte torr och känslig hud på vintern så jag måste ha väldigt snälla hud krämer då. Och det som funkar bäst förmig är nån Dove som är för torr och känslig hud och även en burk från Nivea som också är för torr och känslig hud. Men den från Nivea blir lite som kladdig och slajmig innan den torkar. Den är lite bättre förmig när jag är jätte torr men den från Dove är också väldigt bra tycker jag!
Sen så vet jag inte om Eucerin har nån hud kräm för hela kroppen men om dom har det så kanske den är bra också. Jag har iallafall en ganska så billig ansikts kräm från dom som är väldigt bra!
 

Liknande trådar

Fordon Min bil ska få ny startmotor, förhoppningsvis på fredag om den hinner fram. Men om den inte hinner, finns det nått sätt jag ändå kan få...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: MissFideli
·
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
138
Senast: Gramse
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
237
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 912
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp