Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde skincitys hudvårdtest och bev rekommenderad mediq8 rakt av. Åsiker, erfarenhet av märket?

Jag tänker chatta med dem och höra om jag kan kombinera med det jag redan har i mitt badrumsskåp. T ex dermalogicas dagkräm och éxuviances nattkräm. Få se hur min ekonomiska situation ser ut eftèr detta.

Jag gillar ju främst K-beauty (Klairs osv) men har varit väldigt nöjd med de Medik8-produkter jag testat. Jag håller verkligen med @tigerflicka om nattkrämen, den är väldigt härlig!
 
Gjorde skincitys hudvårdtest och bev rekommenderad mediq8 rakt av. Åsiker, erfarenhet av märket?

Jag tänker chatta med dem och höra om jag kan kombinera med det jag redan har i mitt badrumsskåp. T ex dermalogicas dagkräm och éxuviances nattkräm. Få se hur min ekonomiska situation ser ut eftèr detta.
Jag älskar Medik8, min rutin består huvudsakligen av Medik8 och Exuviance. Använder bland annat rengöring, c-vitaminserum och fuktkräm från medik8 (och nattkräm från exuviance precis som du). Som någon skrev luktar flera av deras produkter lite av citrustoner men jag har aldrig upplevt det som det minsta besvärande. Ej heller hudirriterande.
 
Jag älskar Medik8, min rutin består huvudsakligen av Medik8 och Exuviance. Använder bland annat rengöring, c-vitaminserum och fuktkräm från medik8 (och nattkräm från exuviance precis som du). Som någon skrev luktar flera av deras produkter lite av citrustoner men jag har aldrig upplevt det som det minsta besvärande. Ej heller hudirriterande.

Jag håller med om doften och då är jag väldigt doftkänslig pga astma (och har även känslig hud).
 
Jahapp, tydligen stämde inte lagersaldot på Rich Moist Soothing cream så Skincity mailade och bad så mycket om ursäkt. Som plåster på såren fick jag en rabattkod på 15% som gäller fram till sista juni på ordinarie priser. Helt ok eftersom jag inte har slut på krämen och jag blir alltid så imponerad av deras kundtjänst. Klart att de vill sälja men jag har då inte varit med om att något annat företag gjort så här om något man beställt tagit slut under en kampanj.
 
Jag beställde två paket pga ivrig. Det andra har jag hämtat medan det som skickades en dag före (och var dyrare) inte har dykt upp i något skåp nära mig ännu 😢
 
Hämtat ut mitt paket nu, det var ju inte så mycket hudvård att testa eftersom att jag köpte saker som jag gillar sedan innan. Men Makethemakes compact foundation var ny. Och det var verkligen ett väldigt finmalet och silkeslent puder som den består av, kanske det lenaste jag testat när det kommer till foundation i puderformat. Inte testat en hel dag ännu, så vet inte om den är så återfuktande som den påstår, men känns skön och bara snäppet mörkare än den jag brukar använda. :up:
 
Hämtat ut mitt paket nu, det var ju inte så mycket hudvård att testa eftersom att jag köpte saker som jag gillar sedan innan. Men Makethemakes compact foundation var ny. Och det var verkligen ett väldigt finmalet och silkeslent puder som den består av, kanske det lenaste jag testat när det kommer till foundation i puderformat. Inte testat en hel dag ännu, så vet inte om den är så återfuktande som den påstår, men känns skön och bara snäppet mörkare än den jag brukar använda. :up:

Vilken nyans tog du? Jag har varit sugen på den men vet inte vilken färg jag ska ta.
 
Har testat två grejer av det jag beställde på Skincity.

Dels deras egna Charcoal Cleanser stick och den gillar jag mycket.
Doftade mjukt och härligt, kändes len på huden och gjorde rent bra. Smidigt format för att ha i väskan eller när en åker iväg.

Sedan har jag testat by Wishtrends Mandelic Acid och det har nu gått två dagar och peppar peppar verkar huden ha klarat av den bra! Ingen flagande, kliande hud och inga blemmor eller prickar. Upplevde en skillnad med jämnare hudton redan morgonen efter. Kommer köra den max en gång i veckan nu till en början då jag är så känslig för syra, så får jag utvärdera efter 1-2 månader. Är försiktigt positiv!
 
Är det ngn som har erfarenhet av James Reads Over night mask? En BUS. Jag har testat droppar av märket tidigare och man blev brun men lite åt det orangea hållet. Eller kan ni rekommendera ngt annat märke med samma funktion?
 
Behöver tips om solskydd till ansiktet pronto:confused:
De jag använder nu reagerar min hud med att ge mig knottror och finnar i hela pannan, plus att den ena svider.

Vad använder ni som har känslig hud men ändå lätt för att få finnar?

Helst inte så dyr då jag annars drar mig från att använda den 😅
 
Behöver tips om solskydd till ansiktet pronto:confused:
De jag använder nu reagerar min hud med att ge mig knottror och finnar i hela pannan, plus att den ena svider.

Vad använder ni som har känslig hud men ändå lätt för att få finnar?

Helst inte så dyr då jag annars drar mig från att använda den 😅
Jag har samma problem. Har inte hittat någon som funkar än tyvärr.

Vet dock att många med liknande problem är nöjda med la roche posay shaka fluid. Den ger mig dock småfinnar i pannan :( kanske att den funkar för dig!
 
Behöver tips om solskydd till ansiktet pronto:confused:
De jag använder nu reagerar min hud med att ge mig knottror och finnar i hela pannan, plus att den ena svider.

Vad använder ni som har känslig hud men ändå lätt för att få finnar?

Helst inte så dyr då jag annars drar mig från att använda den 😅
Som renodlat solskydd tycker jag helt klart Ewy Face. Inte dyr och väldigt lätt, inga finnar eller flott i pannan. Drar in direkt och det känns inte som en hinna på huden även när det är riktigt varmt.

Sen finns det ju massa dagkrämer som även innehåller SPF, om man vill slå två flugor i en smäll. Där har andra här i tråden säkert bra tips 😊
 
Behöver tips om solskydd till ansiktet pronto:confused:
De jag använder nu reagerar min hud med att ge mig knottror och finnar i hela pannan, plus att den ena svider.

Vad använder ni som har känslig hud men ändå lätt för att få finnar?

Helst inte så dyr då jag annars drar mig från att använda den 😅
Jag använder Vichy nedmattande spf 30. Tycker den funkar bra! Oftast räcker det med den, men kan ibland behöva fukt under. Kostar runt 150kr.
Evy har jag testat men fick den inte att funka, blev väldigt glansig av den plus att den svider i ögonen när jag tex springer och svettas.
 
Jag använder Vichy nedmattande spf 30. Tycker den funkar bra! Oftast räcker det med den, men kan ibland behöva fukt under. Kostar runt 150kr.
Evy har jag testat men fick den inte att funka, blev väldigt glansig av den plus att den svider i ögonen när jag tex springer och svettas.
Ja jag behöver något som är svettåligt. Anser du att den är det?
 
Behöver tips om solskydd till ansiktet pronto:confused:
De jag använder nu reagerar min hud med att ge mig knottror och finnar i hela pannan, plus att den ena svider.

Vad använder ni som har känslig hud men ändå lätt för att få finnar?

Helst inte så dyr då jag annars drar mig från att använda den 😅

Vad använder du nu?

De jag gillar är La Roche-Posay Anthelios för ansiktet (jag har samma märke för kroppen), Babor Face Protecting Balm SPF 50 samt något från Ultrasun för ansiktet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp