Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte ju en hel bunt med grejer ifrån Skincity och min hud verkar - stackars hud, jag bara gick all in med allt, vara jättenöjd med allt. MEN jag tycker inte om SPFen jag köpte ifrån PC, känner mig flottig och äcklig av den, huden känns väldigt instängd. Och sen så kom jag på att jag kanske borde ha en dagkräm, har köpt ett arsenal med produkter ifrån Klairs så funderar på om dom har någon bra dagkräm ni som tycker om Klairs kan rekommendera?
Jag kanske minns galet, men var inte du helt inne på PCs hudvård för ganska många år sedan? Vill minnas att jag köpte SPF därifrån för att du tyckte att den var så bra? Haha.
 
Jag klarar inte någon av Evys produkter, jag tycker de ger en äcklig känsla på huden. Eftersom jag är så himla känslig och huden i ansiktet är absolut känsligast så har jag skilda produkter för ansikte och kroppen. Men har du testat någon produkt för barn? De är ju mildare och kanske går att använda i ansiktet också. Jag kör med en barnlotion från La Roche-Posay Anthelios för kroppen.

Då kommer jag säkert tycka samma eftersom jag upplevde samma "äckliga" känsla på kroppen. Jag har bara testat ambre solarie för barn, ska kolla antihelios också! Tack!

Jag tycker också att Evy blir knepig. Faktiskt en av de sämre i ansiktet, så jag använder den ansiktsmoussen jag köpte på armar och ben. Det är ju bra solskydd, sitter bra och är inte giftigt för vattenorganismer, men jag gillar helt enkelt inte känslan av att vara täckt av någon slags hinna.

Misstänker att jag också är känslig för filter, så det är lite väl spännande att se om den här från Dr Ceuracle funkar i längden. Hade ju inte räknat med att den skulle vara min heliga graal som foundation. 😅
 
Jag är total novis på hudvård och tycker ärligt talat att det är ganska ointressant :angel: men vill samtidigt gärna ha lugn och fin hy. Är i grunden torr men med lite fetare partier, har de senaste åren använt Niacimide+Zink från the Ordinary vilket har balanserat upp hyn och fått bort de allra flesta små hormonplitor som annars brukar dyka upp under delar av menscykeln. Ovanpå den brukar jag kleta på lite dagkräm från Maria Åkerberg och det var också hela min rutin.

Skulle vilja ha nån/några produkter som hjälpte mot följande men är inte intresserad av för många steg och olika produkter:

* Skulle vilja jämna ut färgen i ansiktet lite, idag blir jag lätt rödflammig i delar av ansiktet även om the Ordinary-produkten har gjort det delvis bättre.
* Efter 30 har det dykt upp lite rynkor i pannan som jag inte är helt tillfreds med, om det går skulle jag gärna släta ut dessa något. Har framförallt en tvärgående rynka nästa från tinning till tinning som stör mig lite. Inga direkta rynkor runt ögon och mun
* Har en del pormaskar på haka och näsa som jag gärna skulle vilja försvann
* Dagkrämen från MÅ räcker sommartid även som nattkräm men vintertid skulle jag behöva en med mer fukt. Kan ni rekommendera nåt?


Som ni hör har jag ingen som helst kunskap i ämnet och jag har svårt att googla mig fram i djungeln av produkter. Har ni några favoriter som stämmer in på ovan önskemål?
 
Vad tycker ni om Evys SPF 50 för ansiktet? Jag har bara testat deras mousse för kroppen men tyckte den kändes obehagligt och lämnade känslan av kallsvett på huden men är lite nyfiken på ansiktsmoussen.

Och just det,har ni testat någon för kroppen som funkar bra för ansiktet? Smidigt med lite större förpackning! Jag köpte en från Ambre Solair som funkar bra på huden men som är oskön att få i ögonen.
Jag har visserligen bara använt deras SPF30 men har varit nöjd i flera år.
Har alltid haft problem med SPFer för just ansiktet annars (finnar, eller att det blir en konstig hinna eller liknande).
Jag tycker den drar in fort och det går bra att sminka sig direkt efteråt.
 
Jag är total novis på hudvård och tycker ärligt talat att det är ganska ointressant :angel: men vill samtidigt gärna ha lugn och fin hy. Är i grunden torr men med lite fetare partier, har de senaste åren använt Niacimide+Zink från the Ordinary vilket har balanserat upp hyn och fått bort de allra flesta små hormonplitor som annars brukar dyka upp under delar av menscykeln. Ovanpå den brukar jag kleta på lite dagkräm från Maria Åkerberg och det var också hela min rutin.

Skulle vilja ha nån/några produkter som hjälpte mot följande men är inte intresserad av för många steg och olika produkter:

* Skulle vilja jämna ut färgen i ansiktet lite, idag blir jag lätt rödflammig i delar av ansiktet även om the Ordinary-produkten har gjort det delvis bättre.
* Efter 30 har det dykt upp lite rynkor i pannan som jag inte är helt tillfreds med, om det går skulle jag gärna släta ut dessa något. Har framförallt en tvärgående rynka nästa från tinning till tinning som stör mig lite. Inga direkta rynkor runt ögon och mun
* Har en del pormaskar på haka och näsa som jag gärna skulle vilja försvann
* Dagkrämen från MÅ räcker sommartid även som nattkräm men vintertid skulle jag behöva en med mer fukt. Kan ni rekommendera nåt?


Som ni hör har jag ingen som helst kunskap i ämnet och jag har svårt att googla mig fram i djungeln av produkter. Har ni några favoriter som stämmer in på ovan önskemål?

Har du testat att kontakta Skincity och be om råd? De är som sagt jättetrevliga.

Jag har ju inte hud som liknar din (plus att jag är äldre) men kan tänka mig att tex Paula's Choice borde ha något som fungerar. Personligen kör jag som sagt mest K-Beauty och Cosrx borde ha produkter som kan passa. Eventuellt Dr Ceuracle också.
 
Det verkar som om Make P:rems toner är ordentligt lugnande (kan jag ha hittat lösningen på att kunna använda retionol?!). Jag hade klantat mig och hade inte på ordentligt med SPF på ena örat så det har blivit sönderbränt, dvs gör ont och kliar som f-n. Jag hade på Decleors Prolagene Gel i morse och det hjälpte lite men det var fortfarande elakt.

Nu under kvällsrutinen tänkte jag vad sjutton, jag har på Make P:rems toner på örat och ser om det hjälper och det gjorde det! Det ömma la sig direkt och det slutade klia! Jag kan tänka mig den tonern på sommaren i en sprayflaska efter att man ha solat, det måste vara klockrent. Jag hade på lite lugnande serum från samma märke på örat också och det känns fortfarande helt ok :up:
 
Det verkar som om Make P:rems toner är ordentligt lugnande (kan jag ha hittat lösningen på att kunna använda retionol?!). Jag hade klantat mig och hade inte på ordentligt med SPF på ena örat så det har blivit sönderbränt, dvs gör ont och kliar som f-n. Jag hade på Decleors Prolagene Gel i morse och det hjälpte lite men det var fortfarande elakt.

Nu under kvällsrutinen tänkte jag vad sjutton, jag har på Make P:rems toner på örat och ser om det hjälper och det gjorde det! Det ömma la sig direkt och det slutade klia! Jag kan tänka mig den tonern på sommaren i en sprayflaska efter att man ha solat, det måste vara klockrent. Jag hade på lite lugnande serum från samma märke på örat också och det känns fortfarande helt ok :up:
Vilken toner är det?
Jag kör ju deras serum och älskar Klairs toner men jag som är känslig för både retinol och syror kanske skulle ha behov av en toner som lugnar sådär ☺️
 
Å där kom leverans från skincity. Medik8 cleanser och toner, givetvis slank det med en must-have ögonskugga och några oumbärliga borstar. Får sätta hänglås på detta nu....

Trevlig rådgivning där de rekommenderade medik8 till mig men att de går att kombinera med de dermalogica produkter som jag har kvar.
 
Nu har jag använt Medik8 Crystal Retinal 3 sedan 27 mars. Från början bara några gånger i veckan, även om jag slavade lite med invänjningen, och nu oftast varje natt. När jag hudvårdade inför läggdags igår slogs jag av tanken på att det var synd att jag inte tog någon före-bild, eftersom att jag inte är heeelt säker på om jag bara inbillar mig att de fina linjerna vid ögonpartiet minskat lite. Vad jag däremot är ganska säker på är att jag haft mindre problem med finnar etc. sedan jag började med serumet, vilket inte var anledningen till att jag började använda produkten men det är såklart en trevlig bonus. :up:
 
Nu har jag använt Medik8 Crystal Retinal 3 sedan 27 mars. Från början bara några gånger i veckan, även om jag slavade lite med invänjningen, och nu oftast varje natt. När jag hudvårdade inför läggdags igår slogs jag av tanken på att det var synd att jag inte tog någon före-bild, eftersom att jag inte är heeelt säker på om jag bara inbillar mig att de fina linjerna vid ögonpartiet minskat lite. Vad jag däremot är ganska säker på är att jag haft mindre problem med finnar etc. sedan jag började med serumet, vilket inte var anledningen till att jag började använda produkten men det är såklart en trevlig bonus. :up:

Spännande :up: Tänker du stega upp till 6:an?
 
När förpackningen är slut så blir det nog så! Jag har btw inte fjällat speciellt mycket ens, men bara för att jag säger det blir det väl mitt eget retinolgate snart... :D

Bara att bunkra upp med Make P:rems toner och köra på :angel: :laugh:

Den tonern fungerar fö utmärkt fortfarande, inga problem med att använda retinol. Solsvedan på örat höll sig lugn efter första behandlingen och har lagt sig helt nu. Jag tror nästan den kommer att sparka ut Klairs toner från badrumshyllan.
 
Bara att bunkra upp med Make P:rems toner och köra på :angel: :laugh:

Den tonern fungerar fö utmärkt fortfarande, inga problem med att använda retinol. Solsvedan på örat höll sig lugn efter första behandlingen och har lagt sig helt nu. Jag tror nästan den kommer att sparka ut Klairs toner från badrumshyllan.
Haha, blir onekligen sugen på att testa! Älskar deras rengöring iaf, även om inte tyckte att deras sovmask var något särskilt. :)
 
Hittar inte någon aktuell sminktråd så testar om det är okej att fråga om tips på foundation här?

Har både besvärlig hy och svårt att hitta rätt färg. Av en slump fick jag för ganska många år sedan hjälp att prova ut Soft Touch från Make Up Store som fungerat toppen men eftersom de gått i konkurs är den omöjlig att få tag på nu.

Jag har lätt att få blemmor och har ljus neutral hy utan gul underton vilket gör att många märken blir för gula även i de ljusare nyanserna. Jag har också lätt att bli oljig efter ett tag men tycker inte att väldigt matta foundations hjälper eftersom de täpper till huden för mycket.

Tyvärr har jag haft samma så länge att jag inte riktigt kommer ihåg vad jag testat tidigare. Nyligen fick jag med en Lumene hem från apoteket men den blev tyvärr inte alls bra.

En stor fördel med Soft Touch som jag använt tidigare är att den varit väldigt prisvärd. Jag använder bas i stort sett varje dag och därför går det åt en del vilket gör att jag inte vill ha någon jättedyr variant till vardags. Kan dock tänka mig att ha en lättare till vardags och en mer täckande till festligare tillfällen om det inte går att hitta någon riktigt bra för allt.

Kanske finns det någon här som också använt Soft Touch och kan tipsa om någon liknande?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp