Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte ju en hel bunt med grejer ifrån Skincity och min hud verkar - stackars hud, jag bara gick all in med allt, vara jättenöjd med allt. MEN jag tycker inte om SPFen jag köpte ifrån PC, känner mig flottig och äcklig av den, huden känns väldigt instängd. Och sen så kom jag på att jag kanske borde ha en dagkräm, har köpt ett arsenal med produkter ifrån Klairs så funderar på om dom har någon bra dagkräm ni som tycker om Klairs kan rekommendera?
 
Jag köpte ju en hel bunt med grejer ifrån Skincity och min hud verkar - stackars hud, jag bara gick all in med allt, vara jättenöjd med allt. MEN jag tycker inte om SPFen jag köpte ifrån PC, känner mig flottig och äcklig av den, huden känns väldigt instängd. Och sen så kom jag på att jag kanske borde ha en dagkräm, har köpt ett arsenal med produkter ifrån Klairs så funderar på om dom har någon bra dagkräm ni som tycker om Klairs kan rekommendera?
Jag kör på deras Rich Moist Soothing Cream. Älskar den!
 
Jag köpte ju en hel bunt med grejer ifrån Skincity och min hud verkar - stackars hud, jag bara gick all in med allt, vara jättenöjd med allt. MEN jag tycker inte om SPFen jag köpte ifrån PC, känner mig flottig och äcklig av den, huden känns väldigt instängd. Och sen så kom jag på att jag kanske borde ha en dagkräm, har köpt ett arsenal med produkter ifrån Klairs så funderar på om dom har någon bra dagkräm ni som tycker om Klairs kan rekommendera?

Håller med @Malibu_Stacy ovan, den är underbar. Jag har testat deras Fundamental Watery Gel Cream också (finns inte på Skincity) och den är värdelös för mig, den återfuktar inte tillräckligt. Som nattkräm (om jag inte använder Medik8) har jag Klairs Midnight Blue Calming Cream.

En SPF som jag blir mer och mer förtjust i är Ultrasun Face SPF30 som är med i vårboxen. Den kommer jag nog att köpa när de SPF:er jag har är slut. Absolut inte oljig och kladdig.
 
Jag kör på deras Rich Moist Soothing Cream. Älskar den!

plus @athena_arabians


Har kikat på den! Tror det blir en beställning på den idag då. (Köpte Midnight Blue Calming Cream som nattkräm faktiskt och gillar den massor. :) )


Ska kika på den SPFen, men frågan är om 30 räcker med användande av c-vitamin och retinol. :p Hade Dr.Ceuracle SPF50 innan som jag älskade, men tror jag läste här i tråden att den inte alls hade SPF50?
 
Jag har Dermalogicas dynamic skin recovery (?) med spf50. Hittills nöjd med den, går lätt in och känns inte kladdig.
 
plus @athena_arabians


Har kikat på den! Tror det blir en beställning på den idag då. (Köpte Midnight Blue Calming Cream som nattkräm faktiskt och gillar den massor. :) )


Ska kika på den SPFen, men frågan är om 30 räcker med användande av c-vitamin och retinol. :p Hade Dr.Ceuracle SPF50 innan som jag älskade, men tror jag läste här i tråden att den inte alls hade SPF50?

Nej, det var flera K-beautymärken som fick lov att dra bort sina SPF eftersom de inte stämde med vad som stod på flaskan.

Ultrasun har krämer med SPF50 också.
 
Ultrasun funkade noll på mig tyvärr, kul det fungerar för dig!

SPF känns mer som djungel än annan hudvård. Dels ska konsistensen stämma och dels ska man tåla filtret i den...

Jag är enormt känsligt för någon typ av filter plus att oavsett filter reagerar jag ofta på SPF50 eller högre. Dvs jag försöker att inte vara i solen så mycket och kör med 30.
 
Hm... har retinolkväll och reagerade inte på den. Det enda jag förändrat är att jag börjat använda Make P:rems toner. Antingen har huden vant sig vid retinol eller så var det tonern. Den är iaf väldigt lugnande och återfuktande.
 
Jag har inte hunnit prova min SPF från PC, men hade glömt bort att jag även beställde en cushion foundation från Dr Ceuracle. Herrejäklar vilken grej! En enda produkt, ger ett resultat som ser ut som en perfekt hy helt enkelt, SPF 50-ish, och superskön på huden. Funkar helt okej som concealer också (minst lika bra som 90% av de concealers jag provat i jakten på den rätta).
 
Vad tycker ni om Evys SPF 50 för ansiktet? Jag har bara testat deras mousse för kroppen men tyckte den kändes obehagligt och lämnade känslan av kallsvett på huden men är lite nyfiken på ansiktsmoussen.

Och just det,har ni testat någon för kroppen som funkar bra för ansiktet? Smidigt med lite större förpackning! Jag köpte en från Ambre Solair som funkar bra på huden men som är oskön att få i ögonen.
 
Vad tycker ni om Evys SPF 50 för ansiktet? Jag har bara testat deras mousse för kroppen men tyckte den kändes obehagligt och lämnade känslan av kallsvett på huden men är lite nyfiken på ansiktsmoussen.

Och just det,har ni testat någon för kroppen som funkar bra för ansiktet? Smidigt med lite större förpackning! Jag köpte en från Ambre Solair som funkar bra på huden men som är oskön att få i ögonen.

Jag klarar inte någon av Evys produkter, jag tycker de ger en äcklig känsla på huden. Eftersom jag är så himla känslig och huden i ansiktet är absolut känsligast så har jag skilda produkter för ansikte och kroppen. Men har du testat någon produkt för barn? De är ju mildare och kanske går att använda i ansiktet också. Jag kör med en barnlotion från La Roche-Posay Anthelios för kroppen.
 
Jag har inte hunnit prova min SPF från PC, men hade glömt bort att jag även beställde en cushion foundation från Dr Ceuracle. Herrejäklar vilken grej! En enda produkt, ger ett resultat som ser ut som en perfekt hy helt enkelt, SPF 50-ish, och superskön på huden. Funkar helt okej som concealer också (minst lika bra som 90% av de concealers jag provat i jakten på den rätta).

Åh, jag har sneglat på den länge så jag får se till att komma till skott och testa den :up:
 
Jag klarar inte någon av Evys produkter, jag tycker de ger en äcklig känsla på huden. Eftersom jag är så himla känslig och huden i ansiktet är absolut känsligast så har jag skilda produkter för ansikte och kroppen. Men har du testat någon produkt för barn? De är ju mildare och kanske går att använda i ansiktet också. Jag kör med en barnlotion från La Roche-Posay Anthelios för kroppen.
Då kommer jag säkert tycka samma eftersom jag upplevde samma "äckliga" känsla på kroppen. Jag har bara testat ambre solarie för barn, ska kolla antihelios också! Tack!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp