Bukefalos 28 år!

Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror jag tänker prova deras retinal också, tycker innehåller såg rent och bra ut 😊
Jag har börjat testa den som är snäppet starkare, 0,1 procent (eller A game 10). Och den är ju först och främst väldigt prisvärd, saknar vissa saker med Medik8 varianten, som doften och konsistensen och att den kändes allmänt lyxigare. Behöver brassa på med mer produkter till denna, men den är egentligen inget att klaga på. Svårt att se mig överge retinal!
 
Testat Rice biome bubble peeling från Make prem idag. Har uteslutande kört Dr Ceuracles produkter för torr och känslig hud senaste halvåret men ska försöka testa lite annat också utan att huden blir jättearg. Har blivit väldigt känslig efter att ha överexfolierat och använd för starka grejer innan, så fick bakläxa.

Första intrycket var mycket bra! Mjuk och skön, huden kändes rengjord och ”strippad” men inte stram. Sen på med det gamla vanliga.
Nu efter någon timme känns huden väldigt trevlig utan tecken på irritation :up:
 
Testat Rice biome bubble peeling från Make prem idag. Har uteslutande kört Dr Ceuracles produkter för torr och känslig hud senaste halvåret men ska försöka testa lite annat också utan att huden blir jättearg. Har blivit väldigt känslig efter att ha överexfolierat och använd för starka grejer innan, så fick bakläxa.

Första intrycket var mycket bra! Mjuk och skön, huden kändes rengjord och ”strippad” men inte stram. Sen på med det gamla vanliga.
Nu efter någon timme känns huden väldigt trevlig utan tecken på irritation :up:

Jag är inte förvånad, Make P:rem är i allmänhet väldigt snällt och milt.

Edit: Deras Safe Me toner är underbar om en bränt sig i solen.
 
Jaa jag har förstått det så också, så det känns hoppfullt. Har testat lite I’m from innan men det funkar inte alls för mig. Och Klairs var tyvärr inte heller någon höjdare, men har bara testat två produkter.

Jag älskar I'm Froms honungsmask men i övrigt har jag inte gillat det jag testat från dem heller.
 
Jag älskar I'm Froms honungsmask men i övrigt har jag inte gillat det jag testat från dem heller.
Ja! Glömde skriva det! Har också honungsmasken och tycker den är himla trevlig! Men de andra har inte varit något vidare. Mugwort var alldeles för starkt för min stackars hud! Fick utslag direkt. Är dock ändå lite sugen på att testa deras Rice toner. Har testat rice cremen men den fick jag finnar av, trots att jag typ inte får finnar.

Jo, fick finnar av Klairs oljetvätt också. Typ direkt.
 
Senast ändrad:
Ja! Glömde skriva det! Har också honungsmasken och tycker den är himla trevlig! Men de andra har inte varit något vidare. Mugwort var alldeles för starkt för min stackars hud! Fick utslag direkt. Är dock ändå lite sugen på att testa deras Rice toner. Har testat rice cremen men den fick jag finnar av, trots att jag typ inte får finnar.

Jo, fick finnar av Klairs oljetvätt också. Typ direkt.

Har du testat Make P:prems oljetvätt? Jag upplever den som väldigt lätt och är faktiskt lite för tunn för min hypertorra hud. För mig funkar faktiskt Klairs bäst.
 
Jag har oljetvätten från Dr C (såklart) och är väldigt nöjd :D Den är tunnare än Klairs men ändå rejäl. Tycker även den är bättre på att lösa upp smink.

Jag har tyvärr fått sluta med Dr Cs "blå" serie, jag reagerar på den (parfymen gissar jag). Synd för det är ju bra funktion på den (krämen använde jag på fötterna för att göra slut på den :laugh:). Min hud är vansinnigt kinkig av sig emellanåt.
 
Visserligen inte hudvård men K-beauty för håret, jag har nu provat La´dor. Jag var EXTREMT skeptisk men är nu såld. Jag körde Damage Protector Acid Shampoo, ACV Vinegar Treatment balsam samt Keratin Power Glue som är ett leave-in serum för håret (jag har det i hårbotten också pga megatorr). Håret blev glansigt, ofrissigt och enormt lent. Det höll "nytvättat"-känslan länge också. Absolut ingen klet-känsla av serumet heller.

Me like :up:
 
Jag har tyvärr fått sluta med Dr Cs "blå" serie, jag reagerar på den (parfymen gissar jag). Synd för det är ju bra funktion på den (krämen använde jag på fötterna för att göra slut på den :laugh:). Min hud är vansinnigt kinkig av sig emellanåt.
Aah, jag har hela blå serien och min hud älskar den! Propolis-serien måste jag dock använda mer sparsamt, har inte fått direkt reaktion men får en liten uh-oh-känsla av den ibland. Och så tycker jag inte serumet gör något på mig :angel:
Och så kombuchan såklart, men den är bara magisk. Kommer aldrig sluta med den! Nu på sommaren klarar jag mig ibland med essensen som enda produkt. Gelen är okej, använder den mest för att jag fått den som gåva.

Har du testat duo 63-krämen från by wishtrend? Den är jag lite sugen på härnäst.
 
Visserligen inte hudvård men K-beauty för håret, jag har nu provat La´dor. Jag var EXTREMT skeptisk men är nu såld. Jag körde Damage Protector Acid Shampoo, ACV Vinegar Treatment balsam samt Keratin Power Glue som är ett leave-in serum för håret (jag har det i hårbotten också pga megatorr). Håret blev glansigt, ofrissigt och enormt lent. Det höll "nytvättat"-känslan länge också. Absolut ingen klet-känsla av serumet heller.

Me like :up:
Spännande! Vad har du för hårtyp?
Jag har precis börjat testa lite av deras Wonder-serie, men kan inte uttala mig än om vad jag tycker.
 
Spännande! Vad har du för hårtyp?
Jag har precis börjat testa lite av deras Wonder-serie, men kan inte uttala mig än om vad jag tycker.

Eh... torr, precis som allt annat :laugh: Jag har alltså tjockt hår (även om det är tunnare nu pga cellgift och ålder) med tunna strån som är lockigt (också numera, när jag var yngre var det vågigt) som är torrt och tendens till frissigt.
 
Aah, jag har hela blå serien och min hud älskar den! Propolis-serien måste jag dock använda mer sparsamt, har inte fått direkt reaktion men får en liten uh-oh-känsla av den ibland. Och så tycker jag inte serumet gör något på mig :angel:
Och så kombuchan såklart, men den är bara magisk. Kommer aldrig sluta med den! Nu på sommaren klarar jag mig ibland med essensen som enda produkt. Gelen är okej, använder den mest för att jag fått den som gåva.

Har du testat duo 63-krämen från by wishtrend? Den är jag lite sugen på härnäst.

Just ja, glömde ju Kombucha-essensen. Det är väl min enda stapelprodukt från Dr C numera. Gelkrämen är dock för tunn. Jag gillar propolisserumet för glow men krämen är heller inte tillräckligt återfuktande.

Jag har inte testat den från By Wishtrend, min hud är inte helt kompis med exfolierande syror över PHA plus att den lär inte återfukta tillräckligt (torr var det ja...). Däremot gillar jag By Ws vit C-Ferulic serum och det är f-n så mycket billigare än Skinceuticals!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp