Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Huden sticker av alla fuktkrämer sedan jag började med tretonoin! Lite irriterat på ögonlocket där jag nog inte ska lägga mer. Går det över när tiden är invand eller behöver jag leta efter ännu snällare produkter?
 
Åh, kan du berätta mer?
Jag är sugen på att botoxa min ”elva” mellan ögonbrynen, men är lite orolig för att inte kunna röra brynen alls sen. Är det en onödig farhåga?
Jag får botox för huvudvärk. Men den sätts ju precis vid rynkan mellan ögonbrynen samt runt om. 1 av 4 brukar uppleva antingen att ögonbrynet hänger ned eller åker upp. Jag har upplevt båda. Första gången var det ena ögonbrynet som gick bananas och jag såg typ ut som Mr Bean när jag skrattade eller blev förvånad. Det la sig efter några gånger och nu är det mer det andra brynet som tyvärr är rätt ”förlamat” dvs rör sig inte så mycket och upplevs lite rakare än det andra.
Fått botox var 8:e till 10:e vecka i flera års tid så jag får ju väldigt ofta, vilket säkert bidrar också. Men rynkfri och slät är jag!

Får man det enbart pga kosmetiska skäl kanske man ger annorlunda dos eller sätter på andra punkter?
 
Jag kan fortfarande höja ögonbrynen, men kan inte göra arga rynkan längre. :)

Pannan rynkas fortfarande om jag anstränger mig så mkt jag kan.
@AraSlei

Såhär blev det. Är lite sned när jag försöker göra arga rynkan men det är nog vad man fixar på återbesök efter 14 dagar. 😃

Bildserien är; avslappnad, höja ögonbrynen, arga rynkan.
 

Bifogade filer

  • 8F189DD2-B5BC-4EE4-8D4F-56271D7EB033.jpeg
    8F189DD2-B5BC-4EE4-8D4F-56271D7EB033.jpeg
    42,7 KB · Visningar: 116
Försökte mig på vit C för tredje gången men får verkligen bara massor med kvisslor och röd hud. Provat olika märken men antar att det kanske inte fungerar på mig.

Har hört att Ordinarys Buffet + copper peptides kan ge liknande effekt för att få bättre hudton och struktur.
 
Har någon här testat märket Geek & Gorgeous produkter?
Svarar mig själv här, för jag föll för trycket (från mig själv) och inhandlade Geek & Gorgeous A-Game 10, som är deras retinalserum. Är retinalfrälst sedan jag testat Medik8 Crystal Retinal, som jag är väldigt nöjd med. Och jag är inte mer än människa, så när jag noterade att det fanns flertalet videos och texter som jämför serumen och prisskillnaden är så stor (A-Game 10 finns bla. på kronans apotek för 210 spänn liksom) så känns det nästan rimligt att testa. Även om det säkert kommer kännas tråkigare när många av de andra trevliga ingredienserna i Medik8 serumet inte finns med, så är det liksom ändå ett retinalserum som verkar potent. Har bara fått hem det ännu och inte hunnit testa, men återkommer med uppdateringar. :D
 
Svarar mig själv här, för jag föll för trycket (från mig själv) och inhandlade Geek & Gorgeous A-Game 10, som är deras retinalserum. Är retinalfrälst sedan jag testat Medik8 Crystal Retinal, som jag är väldigt nöjd med. Och jag är inte mer än människa, så när jag noterade att det fanns flertalet videos och texter som jämför serumen och prisskillnaden är så stor (A-Game 10 finns bla. på kronans apotek för 210 spänn liksom) så känns det nästan rimligt att testa. Även om det säkert kommer kännas tråkigare när många av de andra trevliga ingredienserna i Medik8 serumet inte finns med, så är det liksom ändå ett retinalserum som verkar potent. Har bara fått hem det ännu och inte hunnit testa, men återkommer med uppdateringar. :D

Är själv lite sugen på den! Blir kul med din uppdatering sen. :)
 
20% rabatt på Glowid så jag passade på att köpa rengöring och fuktserum, och fick toner på köpet.
Hade eg inte behov av att köpa nåt precis nu, men det lockade liksom bara för mycket. 🤣
 
Såg av en slump ikväll att Skin Citys cleansing-stick (Charcoal Deep Cleanser) innehåller kolloidalt silver? O_o:confused:
Va? Är det en vanlig ingrediens i hudvård?

Min fru reagerade likadant när jag visade henne.
Nu fick jag den i deras julkalender 2020 och använder den sparsamt, men den är smidig att ha med på resa med tanke på den lilla förpackningen och inget risk för kladd och läckage.
Känns dock lite underligt, jag har aldrig sett det i annan hudvård förut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp