Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som väntat så föredrar jag min favorit från PC, och... jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om den, haha! Tycker att känslan på huden är lite intressant ändå, inte som någon annan SPF jag testat! Den sjunker verkligen in i huden och verkar inte täppa till, och blir inte heller för matt/oljigt. Men finishen på RESIST Youth-Extending Daily Hydrating Fluid blir liksom snyggare, och det känns som att den här mest... är? Haha. Men det är ju väldigt mycket bättre än kanske 9 av 10 sorters SPF.


Vad, mer konkret, är det du gillar så mycket med PC? (Och vad har du för hudtyp?)
Jag står och väger mellan de två så det är ju suveränt med en jämförelse. :D
 
På kanten till att inte vara hudvård, men;

Jag har för första gången i mitt 37-åriga liv köpt BUS-produkter för både ansikte och kropp, eftersom jag inte vill sola men ändå tycker det är snyggt med lite annan färg än isbjörnsvitt på sommaren :D .

Har köpt från Ida Wargs kollektion, och har smörjt in ansiktet för ca 1,5 timmar sen (fullständigt resultat skulle komma på 3 timmar enl tuben, och tycker att det ser väldigt OK och naturligt ut hittills) och ska testa kroppsprodukterna senare ikväll.

Spännande och lite skrämmande, kanske blir det jämt och fint nyans, kanske blir jag flammig och orange som en oompa loompa :D !
 
På kanten till att inte vara hudvård, men;

Jag har för första gången i mitt 37-åriga liv köpt BUS-produkter för både ansikte och kropp, eftersom jag inte vill sola men ändå tycker det är snyggt med lite annan färg än isbjörnsvitt på sommaren :D .

Har köpt från Ida Wargs kollektion, och har smörjt in ansiktet för ca 1,5 timmar sen (fullständigt resultat skulle komma på 3 timmar enl tuben, och tycker att det ser väldigt OK och naturligt ut hittills) och ska testa kroppsprodukterna senare ikväll.

Spännande och lite skrämmande, kanske blir det jämt och fint nyans, kanske blir jag flammig och orange som en oompa loompa :D !

Blir du en oompa-loompa måste vi definitivt få se en bild! :rofl:
 
På kanten till att inte vara hudvård, men;

Jag har för första gången i mitt 37-åriga liv köpt BUS-produkter för både ansikte och kropp, eftersom jag inte vill sola men ändå tycker det är snyggt med lite annan färg än isbjörnsvitt på sommaren :D .

Har köpt från Ida Wargs kollektion, och har smörjt in ansiktet för ca 1,5 timmar sen (fullständigt resultat skulle komma på 3 timmar enl tuben, och tycker att det ser väldigt OK och naturligt ut hittills) och ska testa kroppsprodukterna senare ikväll.

Spännande och lite skrämmande, kanske blir det jämt och fint nyans, kanske blir jag flammig och orange som en oompa loompa :D !

Jag har precis också köpt "riktig" BUS, efter att ha använt såndär gradvis "ge lite färg" på benen ett par år. Nu är dock den stora frågan, hur sjutton får man till ett jämt och snyggt lager på ryggen? Ringer på hos grannen? :confused:
 
Jag har precis också köpt "riktig" BUS, efter att ha använt såndär gradvis "ge lite färg" på benen ett par år. Nu är dock den stora frågan, hur sjutton får man till ett jämt och snyggt lager på ryggen? Ringer på hos grannen? :confused:

Jag är galet överrörlig och når överallt. Men då jag dragit axeln ur led var det under 1-1,5 år omöjligt att pressa den leden så mkt som man gör för att nå. Då åkte den ju ur igen.
Alltså köpte jag någon sådan billig ryggskrubbare med typ loofa på pinne och satte tunn latexhandske(sån läkare har) på loofan och körde loss. Blev faktiskt bra ändå. Krävde ju lite mer pillrande bara.
 
På kanten till att inte vara hudvård, men;

Jag har för första gången i mitt 37-åriga liv köpt BUS-produkter för både ansikte och kropp, eftersom jag inte vill sola men ändå tycker det är snyggt med lite annan färg än isbjörnsvitt på sommaren :D .

Har köpt från Ida Wargs kollektion, och har smörjt in ansiktet för ca 1,5 timmar sen (fullständigt resultat skulle komma på 3 timmar enl tuben, och tycker att det ser väldigt OK och naturligt ut hittills) och ska testa kroppsprodukterna senare ikväll.

Spännande och lite skrämmande, kanske blir det jämt och fint nyans, kanske blir jag flammig och orange som en oompa loompa :D !

Hett tips är handskar på.
Såna läkare har är toppen. När man är klar med kropp/ansikte rullar man ner dem och gör ovansida hand med handsken kvar på de fingrar man använder. Man kan sen stryka ut lite på fingrarnas översida också, med handske på fingret man använder.

Handflatorna suger lätt upp jättemycket färg och blir orangea/mörkare bruna.

Good luck! 🍊😅
 
Vad, mer konkret, är det du gillar så mycket med PC? (Och vad har du för hudtyp?)
Jag står och väger mellan de två så det är ju suveränt med en jämförelse. :D
Till att börja med så kanske jag ska understryka att jag kör serum och oftast någon annan dagkräm under också, även om man väl skulle kunna klara sig utan det sista. Min hy är normal/kombinerad. Och.. den från PC upplever jag jämnar ut huden något mer, och den känns helt enkelt skön att ha på. Upplever btw inte att någon av dem rullar under smink, så det är ju en positiv sak oavsett vilken du väljer :D
 
Hett tips är handskar på.
Såna läkare har är toppen. När man är klar med kropp/ansikte rullar man ner dem och gör ovansida hand med handsken kvar på de fingrar man använder. Man kan sen stryka ut lite på fingrarnas översida också, med handske på fingret man använder.

Handflatorna suger lätt upp jättemycket färg och blir orangea/mörkare bruna.

Good luck! 🍊😅

Jag har köpt mig en speciell handske som visst ska vara bra, och sen får maken vara behjälplig på ställen där jag inte når själv :D!
 
Uppdatering från oompa loompan :D !

Nä skoja bara, färgen blev faktiskt riktigt fin på min hud, ser mer gyllenbrun ut och faktiskt riktigt naturlig, så där är jag väldigt nöjd :up: ! Produkten torkade in snabbt på kroppen, luktade i stort sett ingenting och har gradvis utvecklats mer och mer.

Dock var det ett stort minus med produkten: Den var HELT genomskinlig när man strök på den, så man hade ingen chans alls att se om man fått den överallt på kroppen. Så jag har hittat några flammiga ställen, men inte galet mycket.

Och jag får nog skylla på min oerfarenhet av att stryka på sånt här med, allt är ju inte produktens fel :)
 
Till att börja med så kanske jag ska understryka att jag kör serum och oftast någon annan dagkräm under också, även om man väl skulle kunna klara sig utan det sista. Min hy är normal/kombinerad. Och.. den från PC upplever jag jämnar ut huden något mer, och den känns helt enkelt skön att ha på. Upplever btw inte att någon av dem rullar under smink, så det är ju en positiv sak oavsett vilken du väljer :D

Det låter ju riktigt bra! Jag har alltid serum, men helst ingen dagkräm sommartid. Det blir nog ett test av PC. :)

Uppdatering från oompa loompan :D !

Nä skoja bara, färgen blev faktiskt riktigt fin på min hud, ser mer gyllenbrun ut och faktiskt riktigt naturlig, så där är jag väldigt nöjd :up: ! Produkten torkade in snabbt på kroppen, luktade i stort sett ingenting och har gradvis utvecklats mer och mer.

Dock var det ett stort minus med produkten: Den var HELT genomskinlig när man strök på den, så man hade ingen chans alls att se om man fått den överallt på kroppen. Så jag har hittat några flammiga ställen, men inte galet mycket.

Och jag får nog skylla på min oerfarenhet av att stryka på sånt här med, allt är ju inte produktens fel :)

Jag köpte nog precis samma :D. Snygg, inte så kraftig färg på ben och kropp. Hyfsat lätt att få jämnt ändå, trots att den är helt ofärgad. Kladdar inte på något och även när färgen slits bort gör den det ganska "naturligt".

Dock lite tendens till att se orange ut i ansiktet (men jag har väldiga problem med att hitta foundation också, det blir i första hand för orange, annars grisrosa eller gråbeige :meh:). Kanske testar någon med ytterligare lite kallare nyanser där.
 
Pga er här i tråden har jag börjat testa fler märken... så det är ert fel att min plånbok lider :cautious:

Jag är ju typ sist på allt men jag har upptäckt K-beauty och wow! Just nu är favoritmärket Klairs, deras Freshly juiced ansiktsmask är to die for. Min stackars torra och eländiga hud älskar den. Inget jag testat inom K-beauty har hittills triggat några reaktioner heller, ett stort plus.

Jag är inte så imponerad av det jag testat från PC... förutom retinolserumet från Resistserien. WOW säger jag bara, vilken effekt. Jag kan ha överseende med att det känns väldigt skumt och luktar päckel :p

Nu ska jag ta mig ut i badrummet och fortsätta jobba på min gwang :laugh:
 
Pga er här i tråden har jag börjat testa fler märken... så det är ert fel att min plånbok lider :cautious:

Jag är ju typ sist på allt men jag har upptäckt K-beauty och wow! Just nu är favoritmärket Klairs, deras Freshly juiced ansiktsmask är to die for. Min stackars torra och eländiga hud älskar den. Inget jag testat inom K-beauty har hittills triggat några reaktioner heller, ett stort plus.

Jag är inte så imponerad av det jag testat från PC... förutom retinolserumet från Resistserien. WOW säger jag bara, vilken effekt. Jag kan ha överseende med att det känns väldigt skumt och luktar päckel :p

Nu ska jag ta mig ut i badrummet och fortsätta jobba på min gwang :laugh:
Du kanske noterat att det är 20% på ditt nya favoritmärke på Skincity i helgen? :angel:
 
Jag gillar Instytutums och Hyggees fuktmistar.

SPF så gillar (älskar) jag Dr.Ceuracles Cica regen Antidust Sun Gel (SPF 50). Den är återfuktande, täpper inte igen porer, SPF 50. Älskart! Den kan dock vara svår att få tag i ibland för att den är så populär så den säljer slut väldigt fort :)

Tips: Skincity har 3 för 2 på SPF-produkter just nu :up: !

Köpte den SPFen och är så sjukt nöjd! Bästa jag någonsin provat!
 
Den är nog lite åt det torrare/neutrala hållet ändå. Men inte uttorkande, mycket bättre än andra som man bara blir oljig av. Sjunker in snabbt och känns mer som en dagkräm än SPF.

Får se om jag kan lyckas få tag på ett prov för det låter ju lovande. Många med hög SPF är för oljiga även för mig, jag blir torr under sas men ytan är oljig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp