Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån mer som använder Cerave Sa cleanser? Nu är den slut överallt, undrar om den kommer in igen eller om den slutade säljas igen? Haft koll och har bara hunnit köpa och använda en flaska innan den försvann igen 😤
 
Vad tyckte du om provet då? :)

Den är mycket bra med tanke på SPF:en men jag måste ha serum och dagkräm under, annars blir det för torrt. Har de erbjudande på märket någon gång köper jag nog en tub men jag tänker använda slut på min Anthelios först, den fungerar också bra.

Det jag verkligen skulle vilja prova är Klairs Soft Airy UV Essence men den är svår att få tag på inom landet och de utländska webshopparna hade löjlig frakt.
 
Någon här som har tips på hur man kan hålla keratosis pilaris i schack?
Har så länge jag kan minnas haft keratosis pilaris i varierande grad och utsträckning. Sedan i våras har dock knottrorna varit mer ilskna och brett ut sig till underarmar samt underben utöver överarmar och lår :nailbiting:

Har under längre perioder (över 3 månader) testat följande, enskilt eller i kombinationer:
Torrborstning innan dusch
Använda kroppsskrubb (mekanisk och/eller kemisk exfoliering)
BHA-serum (2 %)
Kroppslotion med AHA (2 %)
Använt hudkräm efter varje dusch samt ibland emellan duscharna
Använt hudkräm mer sällan

Jag försöker att hålla huden återfuktat med icke-komedogena produkter och inte vara för aggressiv med min kroppsexfoliering.
Vad gör jag för fel? :arghh:
 
Omg fick hem mitt paket med evy-produkter och har alltså äntligen kunnat prova deras daily face SPF. Det känns just nu som en fullträff för mig, upplever att småsår från akne läker snabbare än vanligt och jag har hittills inte direkt fått nya utbrott. Det är lite tidigt att säga än om det är en fullträff eftersom jag bara provat en knapp vecka men det känns lovande!
 
Någon här som har tips på hur man kan hålla keratosis pilaris i schack?
Har så länge jag kan minnas haft keratosis pilaris i varierande grad och utsträckning. Sedan i våras har dock knottrorna varit mer ilskna och brett ut sig till underarmar samt underben utöver överarmar och lår :nailbiting:

Har under längre perioder (över 3 månader) testat följande, enskilt eller i kombinationer:
Torrborstning innan dusch
Använda kroppsskrubb (mekanisk och/eller kemisk exfoliering)
BHA-serum (2 %)
Kroppslotion med AHA (2 %)
Använt hudkräm efter varje dusch samt ibland emellan duscharna
Använt hudkräm mer sällan

Jag försöker att hålla huden återfuktat med icke-komedogena produkter och inte vara för aggressiv med min kroppsexfoliering.
Vad gör jag för fel? :arghh:
För min faster blir det bättre på sommaren om hon solar och blir lite brun. Vet inte riktigt varför men det hjälper ju mot t.ex psoriasis också.
 
Den är mycket bra med tanke på SPF:en men jag måste ha serum och dagkräm under, annars blir det för torrt. Har de erbjudande på märket någon gång köper jag nog en tub men jag tänker använda slut på min Anthelios först, den fungerar också bra.

Det jag verkligen skulle vilja prova är Klairs Soft Airy UV Essence men den är svår att få tag på inom landet och de utländska webshopparna hade löjlig frakt.
Behöver också använda serum och dagkräm under, även om jag inte är en torris (även om huden behöver mer fukt sedan jag började köra på med retinol för några år sedan och... ehm sedan jag blivit lite äldre :cautious:). Tycker att det är fascinerande att det inte direkt känns som det är något på huden, men tycker ändå att Anthelios är lika bra tex.
 
Behöver också använda serum och dagkräm under, även om jag inte är en torris (även om huden behöver mer fukt sedan jag började köra på med retinol för några år sedan och... ehm sedan jag blivit lite äldre :cautious:). Tycker att det är fascinerande att det inte direkt känns som det är något på huden, men tycker ändå att Anthelios är lika bra tex.

Ja, alltså... jag har alltid varit torr och fyller 47 om en månad... :angel: :D

Anthelios är mycket pang för pengarna tycker jag och lätt att få tag på. Ska jag sminka mig är Dr.Ceuracle bättre men för att bara puttra runt i trädgården duger Anthelios gott och väl.
 
Omg fick hem mitt paket med evy-produkter och har alltså äntligen kunnat prova deras daily face SPF. Det känns just nu som en fullträff för mig, upplever att småsår från akne läker snabbare än vanligt och jag har hittills inte direkt fått nya utbrott. Det är lite tidigt att säga än om det är en fullträff eftersom jag bara provat en knapp vecka men det känns lovande!
Jag skrattade just rakt ut. Hur skulle ni, spontant, använda något som heter daily repair mousse?

Jag tänkte att repair mousse skulle skydda/reparera skadad hy så döm om min förvåning när jag läste dels att det skulle smörjas på var 4-6h tills lindring sker och nån punkt senare "får ej användas på skadad hud".

Nähepp vad ska jag då ha den till😂
 
@Tonto, @Miao och @EmmaBovary: Nu har jag lyckats få tag på en Klairs Soft Airy UV Essence och den klår Dr.Ceuracle ordentligt tycker jag (och även Anthelios). Mer fukt utan kladd/oljighet och känns som en dagkräm.

Jag skulle utan tvekan kunna använda den under make-up. Är man fetare/kombinerad funkar säkert Dr.Ceuracle lika bra men för en torris är Klairs bättre.
 
@Tonto, @Miao och @EmmaBovary: Nu har jag lyckats få tag på en Klairs Soft Airy UV Essence och den klår Dr.Ceuracle ordentligt tycker jag (och även Anthelios). Mer fukt utan kladd/oljighet och känns som en dagkräm.

Jag skulle utan tvekan kunna använda den under make-up. Är man fetare/kombinerad funkar säkert Dr.Ceuracle lika bra men för en torris är Klairs bättre.

Jag är en oily biatch mestadels :D! Men jag ÄLSKAR ”ändå” Klairs :love: ! Deras toner och Soothing serum är HG för mig, och har sen nån månad tillbaka börjat använda deras rich Moist Soothing cream och min hud ÄLSKAR den!
 
Jag är en oily biatch mestadels :D! Men jag ÄLSKAR ”ändå” Klairs :love: ! Deras toner och Soothing serum är HG för mig, och har sen nån månad tillbaka börjat använda deras rich Moist Soothing cream och min hud ÄLSKAR den!

Jag (och min hud) :heart Rich Moist Soothing Cream. Tonern och serumet är också drömmiga och har bra pris jämfört med diverse high end-märken som visserligen också är bra men har en vansinnig prislapp.

Efter att ha fått tester har jag börjat använda Skincitys egna Mellow Balm Cleanser och Soft Foaming Cleanser också och är riktigt nöjd med dem, bra produkter till rimligt pris.
 
Har testat Dr.Ceuracle Vita Propolis (serum och kräm, provförpackningar) efter rekommendation från Skincity men det är alldeles för "torra" produkter för mig, jag behöver mer fukt. Har man blandad hud funkar de säkert bra. Neutral doft och inget som irriterade min hud men som sagt inte tillräckligt med fukt.
 
@Tonto, @Miao och @EmmaBovary: Nu har jag lyckats få tag på en Klairs Soft Airy UV Essence och den klår Dr.Ceuracle ordentligt tycker jag (och även Anthelios). Mer fukt utan kladd/oljighet och känns som en dagkräm.

Jag skulle utan tvekan kunna använda den under make-up. Är man fetare/kombinerad funkar säkert Dr.Ceuracle lika bra men för en torris är Klairs bättre.
Nice! Ska prova den nästa gång.
 
Behöver införskaffa ganska mycket nytt, så funderar på om man ska köra på gamla favoriter eller testa något nytt. Så sitter och "porrsurfar" på cult beauty, men har svårt att bestämma mig. Det vore festligt med något nytt serum med krut i exempelvis. Ingen som har något förslag (allmänt alltså, inte bara från sortimentet som finns där)? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp