Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte heller testat mer än småförpackningar av Mandelic Acid Tonern, men uppfattar den också som mild och trevlig. Blir ju lite ot nu när du shoppat på, men har du testat PHA-syra? Det brukar väl generellt sett tolereras bättre.

Aldrig testat något av Skincitys stift, men blir såklart nyfiken. Vilket gillar du bäst hittills?
Tror inte jag testat PHA. Det var ju en del syraprodukter i julkalendern men inget där fungerade för mig, vet inte om det var PHA i någon. PC populära toner med BHA fungerar till exempel inte alls, trots att jag buffrad med fukt innan och efter. Försökt några gånger men funkar ej tyvärr.

Har peelingstiftet hemma nu, med kaffe. Lukten är verkligen blä tycker jag men den är väldigt användarvänlig och peelar bra. Har den stående i duschen.
Fick testa deras toner-stift av en kollega när vi gymmade ihop innan pandemin började och det kändes jätteskönt mot huden efter gym, dusch och bastu. Hon hade alla deras stift i gymväskan :p
Ska bli kul att se vad jag tycker om de två jag beställt nu.
 
Det är väl på gränsen om detta är en hudvårdsfråga eftersom det inte är hudvårdsprodukt. Men eftersom det ändå är vård av hud så chansar jag ;)

Jag har superkänsliga ögon i bemärkelsen att huden runt omkring blir torr jättelätt. Både ögonlocken och under ögonen. Använder därför ytterst sällan ögonmakeup av denna anledning, med undantaget mascara som jag ändå vill kunna använda.

Så är det någon som har tips på någon mascara som verkligen är snäll mot känslig hud? Det är nog mitt enda krav, eller iaf mitt viktigaste krav :p
Har Sensai 38c, vet inte om den är bra för känslig hy, men man slipper iaf rengöringsprodukter för att tvätta av den! Trillar av med varmt vatten bara
 
Tror inte jag testat PHA. Det var ju en del syraprodukter i julkalendern men inget där fungerade för mig, vet inte om det var PHA i någon. PC populära toner med BHA fungerar till exempel inte alls, trots att jag buffrad med fukt innan och efter. Försökt några gånger men funkar ej tyvärr.

Har peelingstiftet hemma nu, med kaffe. Lukten är verkligen blä tycker jag men den är väldigt användarvänlig och peelar bra. Har den stående i duschen.
Fick testa deras toner-stift av en kollega när vi gymmade ihop innan pandemin började och det kändes jätteskönt mot huden efter gym, dusch och bastu. Hon hade alla deras stift i gymväskan :p
Ska bli kul att se vad jag tycker om de två jag beställt nu.
Min hy verkar inte heller uppskatta BHA speciellt mycket, trots att den inte är direkt känslig. AHA fungerar bättre. PHA är dock mildare än både AHA och BHA och har större molekyler/penetrerar långsammare så den passar känslig hy bra. Jag började min hudvårdsresa med Exuviance för en herrans massa år sedan, som jag tror var de som hade patent på PHA under en ganska lång tid. Visste inte så mycket om syror då, och det var inte så medvetna val men deras produkter har helt enkelt varit snälla och effektiva. Nu finns det ju mer produkter med PHA och har upplevt de som schyssta också.
 
Min hy verkar inte heller uppskatta BHA speciellt mycket, trots att den inte är direkt känslig. AHA fungerar bättre. PHA är dock mildare än både AHA och BHA och har större molekyler/penetrerar långsammare så den passar känslig hy bra. Jag började min hudvårdsresa med Exuviance för en herrans massa år sedan, som jag tror var de som hade patent på PHA under en ganska lång tid. Visste inte så mycket om syror då, och det var inte så medvetna val men deras produkter har helt enkelt varit snälla och effektiva. Nu finns det ju mer produkter med PHA och har upplevt de som schyssta också.
Om inte mandelsyran fungerar så ska jag absolut ta en kik på PHA-produkter. Tack för tipset! 😊
 
Jag har nog Sveriges tåligaste hy :p Kör 1% retinol från PC var typ tredje dag, varvat med MÅs papayapeeling alternativt the Ordinarys blodmask någon gång i veckan och Marina Miracle Argan Night Serum med aha-syra 1-2 gånger per vecka. Min hy ba: Ok, så länge du återfuktar så :up:

Shoppade också lite på Skincitys rea nu. Deras egna Shower Power peel och deras AHA/PHA Clear skin body resurfacer. Har acnebenägen hy på ryggen, och dessa har verkligen hjälpt massor!

Har kört Marina Miracles grejer i drygt ett halvår nu, dels serumet ovan men även deras Sweet and Creamy oil cleanser och deras Acai hydra cream som dagkräm. Funkar fint!

Hmmm. Jag kör toner med 7% glykolsyra och serum med 2% retinoid varje kväll. Förutom den dagen jag gör syramask eller enzympeeling. Kanske inte har så överdrivet känslig hud som jag tror då. :angel:
 
Hmmm. Jag kör toner med 7% glykolsyra och serum med 2% retinoid varje kväll. Förutom den dagen jag gör syramask eller enzympeeling. Kanske inte har så överdrivet känslig hud som jag tror då. :angel:
Beroende på vad det är för retinoid, och hur många steg den behöver omvandlas på huden så är den väl mer eller mindre irriterande! Tror jag iaf. Så beroende på vad det är du smetar på så kanske du har ganska känslig hy eller kanske har du en supertålig. :D Men jag kan också använda syratoner med lite varierande styrka innan retinol, fast kör det inte varje kväll.
 
Hur ofta har skincity rabatter? Många som passar på nu när det är 20% så därför funderar jag... sjukt sugen att testa sapionic men det 2500kr med rabatt och ingen aning hur länge det räcker...
 
Hur ofta har skincity rabatter? Många som passar på nu när det är 20% så därför funderar jag... sjukt sugen att testa sapionic men det 2500kr med rabatt och ingen aning hur länge det räcker...
På alla märken som nu, är lite mer sällan. Typ runt jul, sedan brukar minst något märke ha 20 eller 25% per helg, om det inte är typ "utvalda sommarfavoriter" någon period.
 
Jag använder den främst som SPF med en kräm under, den är liiite för lätt för att det ska fungera som en dagkräm helt och hållet för mig numera. Men den ger också en känsla på huden som jag upplever överlägsen alla andra SPF jag testat (ganska silkeslen fluid liksom) och har inte hittat någon dagkräm med så hög SPF i som ger exakt det där heller. Innan jag blev 30+ och min hy blev mer törstig pga. ålder och retinolanvändande så hade jag absolut kunnat ha den som dagkräm, dock. Har ganska "normal" hy, åt det fetare/glansigare hållet när jag var yngre men inte extremt.

Haha, just ja. Jag ska ju skicka dig ett serum. Men... det kan hända att jag inte ens tagit tag i att städa undan/tömma adventskalendern, jag menar det är ju bara maj.... :o

Jag blir ju lätt yttorr och har fått stränga order om att min hy behöver fukt efter att tidigare trott att den behöver fett. Tyvärr innebar det att dagcremén jag använder nu är utan SPF, så behöver ju en ny. Ska kika på din, misstänker att den kanske inte är tillräcklig men tillsammans med fuktserumet jag har nu kanske det blir bra!

Hahaha det hade jag helt förträngt! Ingen hets!
 
Det blev en liiiiten beställning, toppen med produkter som finns i små storlekar så att man kan prova sig fram!
PC Resist Youth-Extending Daily
PC Calm Restoring Moisturizer
Kiehl's Rare Earth Deep Pore Daily Cleanser

Blev inte ens utfattig! :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp