huggormsbett

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare caspar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 989
C

caspar

Finns det någon här ute som har haft någon häst som blivit huggormsbiten, och blivit mycket sjuk eller tom avlidet av det?
Hur var symtomen?

Sv: huggormsbett

Min ponny blev antagligen biten av en huggorm i mulen (vi har mkt huggorm i hagarna och det var en solig vårdag det hände). Hon blev supersvullen, speciellt på ena sidan av mulen. Hon fick också lite feber men var annars pigg. Vet. var ute och gav henne någon spruta. Var dock många år sen och jag var ganska liten så jag kommer inte ihåg vad hon fick.

Allt gick bra och det enda bevis som finns nu är några foton elaka matte tog på sin stackars häst. :angel:

/Maria

Sv: huggormsbett

Min häst blev huggorms biten för två år sedan. Han fick 40 graders feber, blev hängig och mycket svullen. Han blev biten i senorna och svullnade så det blev jämt mellan kota och knä, svullnaden fortatte upp i bogen så han blev geleig ungefär. Vet kom och gav spruta och skrev ut finadyn*stavning?*
Han blev helt bra, det tog ett par dagar för svullnaden att gå ner likadant med febern men det gick hela tiden åt rätt håll.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har idag fått ett Livintyg som inte stämmer överens med hur förloppen med skador sett ut. Veterinären har, utan att jag fått se...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
293
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
715
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka