Hull på kanin.

golden_tinka

Trådstartare
Skulle vilja veta hur man tar reda på att kaninen är i lagom hull! Har blivit lite nojig över att min Dvärg vädurs hane är lite tunn, men exakt hur känner man att dom är lagom hull?:confused:
Han får fritillgång på ört hö, 3/4 dl pellets, och lite annat typ morötter..

Sv: Hull på kanin.

jaa då. en dvv kan ju väga kring 1,5 - 2 kg. så 1,6 är låter ju inte för lite iaf :) det beror ju iofs på om han är ovanligt stor eller så ...

om du känner på kaninen så ska ju inte te x ryggraden kännas jättemycket, inte heller revbenen.

NagelacksBeroende skrev:
jaa då. en dvv kan ju väga kring 1,5 - 2 kg. så 1,6 är låter ju inte för lite iaf :) det beror ju iofs på om han är ovanligt stor eller så ...

om du känner på kaninen så ska ju inte te x ryggraden kännas jättemycket, inte heller revbenen.

Revben och ryggrad känner man ganska lätt, om han e ovanligt stor eller inte vet jag inte! har ju inte så mycket att jämföra med!:crazy:

lätt kan man ju känna, men .. hm.. jag kanske förklarar luddigt :D jag menar typ att .. det ska ju inte "sticka ut" direkt :p

hmm, då blir det lite svårare :p men 1,6 låter inte för lite...

NagelacksBeroende skrev:
lätt kan man ju känna, men .. hm.. jag kanske förklarar luddigt :D jag menar typ att .. det ska ju inte "sticka ut" direkt :p

hmm, då blir det lite svårare :p men 1,6 låter inte för lite...

Ahaa...:idea: kanske han inte e så tanig som jag fått för mig då! Ingen ryggrad som visar sig iaf:smirk:

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
501
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 403
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
12 024
Senast: svea
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 816

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?

Hästrelaterat

Tillbaka