Hund & grävling?

Sv: Hund & grävling?

Texas var 8 veckor när han träffade sin fösta grävling under nattkissningen som han skällde på 5 meters avstånd.

Han är avlad för jakt.

*KL*

Okej, nu är det inte kul längre. 'Nåt jävla djur' - som jag inte kan komma på är annat än grävling - flummar runt på tomten på kvällar/nätter. Och en viss svart hund är väääldigt tänd på 'djuret'. Matte tycker dels det är våldsamt obehagligt med ett 'djur' sådär, och dels att det är våldsamt otrevligt att Viktor tycker det ska dö.

Kan som sagt inte se vad det är annat än grävling - så hur f*n blir man AV med den? Får den att flytta ut till sina kompisar i skogen. Mamma tror det är en unge, iom dess beteende - då finns ju en mamma till eländet nånstans nearby =/

Kompisen har en jämthund som stötte på en grävling, det blev riktigt slagsmål :cry: Kompisen kom springande just för att hinna se grävlingen dö, hunden hade bitit ihjäl den. Dock hade grävlingen lyckats bryta loss hela nospartiet på den stackars hunden, det bara hängdei huden :cry: :(
Men med dagens skickliga veterinärer gick det tydligen mot alla odds att reparera med stålställning som fixerade osv. :bow:
så jag aktar mig för grävlingar! :idea:

Min BCtik Ställer både räv och grävling, om de är på gården, annars moffar hon bara lite åt dem. Hon håller sig dock på säkert avstånd, så tvekar inte på att hon skulle dra som en avlöning om grävlingen svarade tillbaka:p

Hon har faktiskt räddat många hönsliv under sin tid hos mig!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 367
Senast: fixi
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
2 052
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 816
Senast: giovanna
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka