Bukefalos 28 år!

Hund som bajsar inne...

C

CarpeDiem

Hej!

Jag har en 1,5 år Australisk Terrier som jag tränar stenhårt.
Rumsrenhet är A & O.
Tyvärr har jag inte lyckats få hunden att säga till når hon vill ut.
Hon sätter sig inte ute eftersom hon inte tycker om regn och rusk.

Hur ska jag göra? :confused:

/Totte
 
Sv: Hund som bajsar inne...

Om nå´t inte blivit fel från början kanske man skall kolla henne hos vet så att det inte är något fel på mage tarm och signalerna där. En hund vill ju vara rumsren. "Att träna henne stenhårt rumsrenhet är A och O" låter just i din skrivning där som om det finns stress med?? Ett och ett halvt år - har hon aldrig blivit rumsren? Låter nåt lurt ia alla fall....
 
Sv: Hund som bajsar inne...

Min säger inte heller till utan det är jag som får hålla koll på när hon kan tänkas vara nödig. Visst håller sig min hund, men bara till en viss gräns.

Min hund är också petig med var och hur man kan göra ifrån sig, men jag har helt enkelt gjort så att jag stannar ute tills hunden gjort ifrån sig ordentligt. Märker jag att hon krånglar så går jag till en plats där jag kan koppla loss och se till att hon rör sig ordentligt. Hon kan sällan hålla sig efter att ha kutat runt en stund.
 
Sv: Hund som bajsar inne...

Jag trodde att vi var ensamma om det! Vår Doris är likadan, men nu har hon inte satt sig inne på länge. Vi rastar henne ofta och släpper inte bara ut i trädgården längre utan går med ut och kollar att hon gör det hon ska. Regnar det och hon bara vill gå in så får hon ändå stanna ute tills hon är klar. Bajsar gör hon alltid på förmiddagen och då går vi fram och tillbaka tills hon satt sig. Tidigare har hon bara stått på verandan tills vi öppnat dörren igen och sedan smugit in i något rum där ingen ser henne och kissat eller bajsat.
Det verkar som om hon fattat grejen nu och hon sätter sig på en gång för att få det hela överstökat. Men hon säger sällan till att det är dags att gå ut. Händer kanske en gång i månaden att hon tittar på dörren när hon är nödig.
 
Sv: Hund som bajsar inne...

våran hund bajsade ofta i vardagsrummet på natten. Så vi stänger nu av det rummet på natten och det funkar. antingen håller han sig eller så säger han till.

Just då var han sjuk i magen så han väckte mig 6 gånger under natten då vi sprang tre trappor ner och tre trappor upp varje gång. han bajsade lite alla gångerna så det var behövligt.

Idag när jag satt i vardagsrummet så gick han omkring och betedde sig konstigt. Sedan satte han sig vid dörren och gnällde. Jag sprang direkt ut med honom och han bajsade. Sen när vi kom in slocknade han totalt (varit igång i två timmar och dels lekt intensivt med en kompishund).

Han vill inte göra något inne när någon ser på
 
Sv: Hund som bajsar inne...

jag märkte på våran hund att han visste att om han bajsade fort fick han gå in fort. Vilket han inte ville för han älskar att vara ute på promenader.
Så då blev problemet annorlunda. Han bajsade inte ute. Så när vi kom in så kunde han inte hålla sig längre och bajsade.

Men sen - läs mitt inlägg ovan.

Så nu bajsar han direkt vi är ute för vi går inte direkt in med honom längre. + att vi stängt av vardagsrummet (där han brukade bajsa) på natten.
 
Sv: Hund som bajsar inne...

Mina hundar säger sällan till när de vill ut. Jag får helt enkelt ha koll på hur långt det går mellan utegångerna. Men aldrig de gör något inne, utan då ska det verkligen vara kris för de ska säga till. Annars så håller de sig.
Hur gör du när du går ut då? Går du till en blöt gräsmatta och väntar?
Gå ut och gå en promenad, då har de ändå blivit blöta och brukar inte bry sig.
Mina gillar heller inte att gå ut om det regnar eller är blött. Men går jag ut med dom istället för bara öppna dörren så har de helt enkelt inget val.
 

Liknande trådar

Hundträning Har en söt liten chihuahua som tidigare bajsade inomhus ofta men efter mycket ansträngningar blev hon bättre och började visa tydligt...
2
Svar
35
· Visningar
4 191
Senast: mysboll
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 280
Senast: tuaphua
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 824
Senast: Pilot
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 753
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp