Hund som biter ihjäl kaniner.

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Cairo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 101
  • Visningar Visningar 13 978
Sv: Hund som biter ihjäl kaniner.

Här vars jag bor bryr sig ingen typ att hundarna springer lösa. Bor i en liten byn uppe i norrbotten var det typ bor mer hundar än människor... Jag går alltid fast med mina hundar så fort jag far till större ställen. Dessutom finns det inte mkt djur här och speciellt inte vars jag går med hundarna för det kör massa mopeder och skit där. Ibland springer dom efter harar men den ynger hunden vill/vågar inte fara så långt ifrån mig lr den som är ute och går. Ngn gång när jag har varit ute med hundarna har jag sett renar men hundarna knappt märker dom.

Sv: Hund som biter ihjäl kaniner.

Visst finns det tillfällen där du får skjuta en lös hund. Dock får man inte göra det bara för att man stör sig.
Jag har kollat men miljö o hälsoskyddskontoret och enligt dem finns det faktiskt inte tillfällen när privatperson får skjuta lösspringande hund. Det är lagt enbart under polisen.
Skulle man däremot döda hunden för att man blev attackerad, eller något barn, så skulle ingen säga något men man får inte, enligt lag, skjuta hundar som river får ex.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
763
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 238
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 691
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 686
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI