Bukefalos 28 år!

hund som haltar.

annie_cool

Trådstartare
Hej våran hund har börjat att halta igen det har ett tag sedan han gjorde det men det har kommit igen. Han ska röntgats nån gång vet ej när men tid är bokat.Vad tror ni att det är? Han fyller snart år blir 8 år nu i veckan på torsdag. Han är annars i god form lekglad och busig som vanligt .Bortsett från haltade då..
 
Hej våran hund har börjat att halta igen det har ett tag sedan han gjorde det men det har kommit igen. Han ska röntgats nån gång vet ej när men tid är bokat.Vad tror ni att det är? Han fyller snart år blir 8 år nu i veckan på torsdag. Han är annars i god form lekglad och busig som vanligt .Bortsett från haltade då..

Det är nog inte något vi kan gissa på, det är jättesvårt att säga varför en hund haltar ens om man kan se den själv tyvärr. Men har ni bokat tid till veterinären så får ni säkert bra svar därifrån. :)

I allmänhet kan man säga att det är viktigt att en hund har starka muskler och är smal. Musklerna behövs för att inte skelettet ska bli så slitet, och är hunden smal så är det inte så mycket tyngd som sliter på leder. Är hunden lite knubbig eller inte så stark så är det alltid värt att banta och träna, men inte träna extra om hunden redan är halt. Då ska man vänta tills veterinären säger vad som är fel och vad man kan göra åt det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan Min ena hund har eventuellt artros. Jag var hos veterinär med henne igår och veterinär böjde och vi kunde märka en reaktion både...
Svar
6
· Visningar
1 101
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 373
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 492
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 286
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp