Hund som inte skäller?

S

soso

Vi har en jättefin Norrbottenspets,
gläffser på i skogen som han ska,
men hemma är han alldeles stum.
Det är inte ofta man hör honom skälla, ibland kan det gå ett par dagar när man inte hör ett enda skall.
Han "pratar" på annat sätt, men rätt spartsamt. Ibland säger han till katterna med ett skall om de retas med honom för mycket, eller andra hundar som blir för påträngade när de busar. De andra hundarna av samma ras har det låtit lite mer om, men i övrigt är han helt underbar :love:

Tycker bara att det är så underligt att ha en skällhund som inte skäller...
 
Norrbottensspetsarna skäller väl mindre? Så har iaf jag uppfattat de. Eller så har jag också bara träffat tysta exemplar :idea:
 
Våra tidigare har iallafall skällt när det kommit okända människor och ringt på ytterdörren.. fast den är ju tystare än andra spetsar..
 
Min hund låter sällan heller, ibland händer det att hon säger till om det låter för mycket ute i trappen...Annars är hon helt tyst förutom om man busar med henne eller om hon vill ut..

Tycket det är helt underbart, så ja tycker du ska vara glad för det... :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 663
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 865
Senast: iNHALE
·
Hundträning Tog en omplaceringshund för några månader sedan. En supersnäll stövare. Tyvärr skäller hon på andra hundar när vi möter dem. Hon är...
2
Svar
20
· Visningar
2 973
Senast: Ratax
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 706
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp