Hund som inte vill äta

Sv: Hund som inte vill äta

Vad fin hon är.
När du nämde raserna fick då jag upp en helt annan bild:D

Utnyttja sakerna som hon är bra på och bygg hennes självkänsla på det.

ja, min kille var ute imorse då hon inte ville äta, eftersom att det var han som råkade gå på henne igår.. och kasta ior :angel:

då var hon glad och busig, men sen när hon kom in.. la hon sig bakom mig vid datorn och jag pratade med henne och fråga om det var kul å vara ute :P

sen gick hon å la sig utan att gå till maten.. =/
 
Sv: Hund som inte vill äta

*helt slut*

har gjort ett desperat försök å leka med henne..
hon älskar sin ikea giraff :P
försökte få igång lite dragkamp med henne om giraffen.. jag har hört att om hunden får vinna lite dragkamper får dom bättre själförtroende.. och och började leka otroligt nog, sen nu när jag satte mig här gick hon å började småtugga på toarullen hon fick, men slutade då hon hörde grannen, så nu ligger hon bara bakom mig å sover :p

det var ju ett litet bra tecken iaf..
 
Sv: Hund som inte vill äta

måste skriva det här också.. hon har börjat äta nu.. jag tog först undan maten, sen efter någon timme hÄllde jag i mat igen och sa.. maaat...

och så fick hon följa med ner till tvättstugan.. och sen när vi kom upp igen då gick hon å tog sin rulle och gick omkring med den, runt mig flera varv :p

sen släppte jag ut katten, då jag kom tillbaka stod hon vid matskålen, men hon backade då jag kom in, då sa jag: heeeej.. så då gik hon å åt :D LYCKA! :)
 
Sv: Hund som inte vill äta

:D

Kul, när något lyckats.
Låt det flyta på så här några dagar så ska du se att matplatsen blir något positivt för henne.
 
Sv: Hund som inte vill äta

ja, jag ska försöka göra samma sak som jag gjorde idag.. låta henne följa med på mina äventyr i tvättstugan :angel: nä men hon gillar å följa med en överallt :p

speciellt då man kan hitta hovbitar i källaren eftersom att min pv är hovslagare :D
 

Liknande trådar

Hundträning Har en omplaceringstik 7 år som vi haft i ett år och hon har successivt börjat vakta sin mat. I början förekom inte detta beteende men...
2
Svar
20
· Visningar
2 383
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 959
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 042
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp