Hund som tappar päls*hjälp*

A

Amelia__

Jag har en Rottweiler tik på 12 månader. Nyligen så har hon vart skendräktig extremt med. Och så har hon börjat äta mindrre. Blivit mer stressad och så lätt, som hon aldrig har vart fast inte jag ändrat några rutiner i hennes vardag. Ja lite så hur hon beter sej nu och så, har säkert glömt något men det är bara att fråga om ni misstänker något.

Dom senaste tre veckorna har hon börjat tappa lite päls under magen, man ser underhuden på henne nu, det gjorde man inte förra veckan. Nu har hon även börjat bli tunnhårig på låren, även sårig på halsen (vet ej om det kan vara valpen som hon leker med varje dag som kan ha bitit lite hårt med valptänderna????)

En av mina vänner sa till mej att rottisar kan lätt få en hudsjukdom? Denna ras är ny för mej då jag köpte mej den för att lära, vars jag gjort mycket bra men detta blev lite chockerande och självklart blir jag orolig. Tänkte ringa vet. imorn när jag vaknar upp. Men tänkte få lite kloka goda råd från er bukare på vad det kan vara för något.

Stress? Hormonerna? Rävskabb? Något annat pälssjukdom?? Vad har ni att säga om detta?

Tacksam.!
 
Sv: Hund som tappar päls*hjälp*

Det är nog bäst att ta henne till veterinär.

Min hund har päls som en rottis ( blandras flatcoated retriever/pointer), och fäller ur kraftigt på sommaren på på innanlåren, i armhålorna och på magen blir han i stort sett naken, men på vintern har han päls där.
 
Sv: Hund som tappar päls*hjälp*

Jag vet inte varför, men jag tänkte på sköldkörtel det första..
 
Sv: Hund som tappar päls*hjälp*

Min första tanke: Många tikar fäller efter löp och efter dräktighet.

Dock är du osäker - ta kontakt med en veterinär och diskutera det hela. Du säger ju att hunden är sårig också även om du också nämner valptäner....
 
Sv: Hund som tappar päls*hjälp*

Tack för era svar =) :bow:

Visst är jag osäker, veterinär ska kolla på henne och se vad det kan vara. Jag hoppas att det inte är något allvarligt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Var bortrest 2,5 vecka och min cornish-rex-hona var bortlämnad till ett par som hon varit hos ett par gånger. Hon var där utan sin...
Svar
1
· Visningar
2 023
Senast: Sol
·
Hundhälsa Hej! Min gamla tik på 9 år har fått ett väldigt svullet juver på kort tid (från idag/igårkväll). Det är en hård knöl och det är...
Svar
6
· Visningar
16 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp