Hundar som tappar hår?

L

ladygin

Nån mer som har problem med att hunden mer eller mindre fäller konstant?? Har provat o bytt foder vid ett flertal tillfällen. Har även gjort hudprover, som inte visade nån sjukdom.. Nån som har några tips?? Blir galen på alla hundhår överallt.. :banana:
 
Fällperiod just nu? :-) Min tös har fällt som en galning, men nu har det lugnat sig lite iaf..
 
Tänk på att ett foderbyte tar minst 2-3 månader innan effekten kommer. Vissa hundar kan börja fälla som galningar när man byter foder också :crazy:
 
Min retriever fäller bara två gånger om året - ett halvår i stöten.... ;)
 
Mina fäller för jämnan, men släpper mest päls på vår och höst. Hundhåren ligger dock i högar året runt.
 
Min golden började fälla mer än massor, men jag vande mej tills han fick hudproblem dessutom. Det var underfunktion av sköldkörteln. Kan ju va värt att prova om det är så att fällningen inte liknar den vanliga.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: iNTOHiMO
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 214
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 072
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 167
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Magsår eller kolik?
  • Vi som letar häst II
  • Hovelände

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp