Mina hundar blev attackerade helt oprovocerat av en grannhund idag som kom lös o jagade oss. Ägarna är av typen "Men lilla hunden skulle ju aaaaaldrig.." o är i chock o pratade om att RINGA sin hundPSYKOLOG (som ju uppenbarligen gjort mkt nytta). Jag får spatt. Hunden är rabiat och det är bara tur att jag inte sitter med en hund mindre, tur och snabba reflexer från min sida.
VAD kan jag göra? Det enda ägaren fick ur sig var att hon aldrig kommer ta bort hunden vad den än gör, och av nån anledning är den tydligen delvis ursäktad för att den "vaktar sitt revir" som tydligen innefattar hela kvarteret
och hon försökte även få det till att det är jag som ska få bort mina hundar (det är inte min lägenhet utan min killes). Han upplyste henne om att jag är hans sambo så den gubben gick inte, men bara att komma på tanken?? (Han försökte gå o prata med dem när jag var iväg.)
Handfast. Vad har man för rättigheter? Förutom att de ska betala vet vård? Vad kan jag göra för att få dem att fatta att det är i deras intresse att hålla koll på fanskapet? Hur är det nu med munkorgstvång, vad krävs? Vad krävs för att det ska beslutas om avlivning? Ska ta ett sansat samtal med dem i dagarna o vill ha på fötterna.
VAD kan jag göra? Det enda ägaren fick ur sig var att hon aldrig kommer ta bort hunden vad den än gör, och av nån anledning är den tydligen delvis ursäktad för att den "vaktar sitt revir" som tydligen innefattar hela kvarteret
Handfast. Vad har man för rättigheter? Förutom att de ska betala vet vård? Vad kan jag göra för att få dem att fatta att det är i deras intresse att hålla koll på fanskapet? Hur är det nu med munkorgstvång, vad krävs? Vad krävs för att det ska beslutas om avlivning? Ska ta ett sansat samtal med dem i dagarna o vill ha på fötterna.