Bukefalos 30 år!

Nepenthe

Trådstartare
Jag vill höra lite hur upplägget är för er som har hund på dagis?
Finns det så en kan ha den där 2-3 dagar i veckan? Behöver ni då betala för 5 dagar? (jag jobbar 40-50% hemifrån)
Pris?
Var ni där innan och kollade hur det är där under dagarna? Så inte hundar sitter o skäller/ylar t.ex.
Vad ingår när ni har dem där dagtid?

Jag har börjat fundera på en annan lösning då jag vill ha en till hund men min hundpassare vill inte hjälpa till med den ras jag kanske vill ha i framtiden.

Jag tror jag måste höra av mig nu och ställa mig på kö för plats och sen får jag isåfall vänta tills vi har en plats innan jag isåfall kan köpa en till hund.
Mina hundar är generellt inte skälliga, trevliga att gå i koppel med, kommer såklart vara nöjda fysiskt och mentalt (de kommer jag inte lägga på nått dagis)

Finns det så en kan ha den där 2-3 dagar i veckan? Behöver ni då betala för 5 dagar? (jag jobbar 40-50% hemifrån)
Pris?
Var ni där innan och kollade hur det är där under dagarna? Så inte hundar sitter o skäller/ylar t.ex.

Jag har börjat fundera på en annan lösning då jag vill ha en till hund men min hundpassare vill inte hjälpa till med den ras jag kanske vill ha i framtiden.

Jag tror jag måste höra av mig nu och ställa mig på kö för plats och sen får jag isåfall vänta tills vi har en plats innan jag isåfall kan köpa en till hund.
Mina hundar är generellt inte skälliga, trevliga att gå i koppel med, kommer såklart vara nöjda fysiskt och mentalt (de kommer jag inte lägga på nått dagis)
Alla dagis är nog olika

Vi går halvtid max tre dagar i veckan. Hos oss är det fasta dagar som gäller så våra går mån ons fre.
Man kan gå heltid o deltid olika priser då och rabatt för flera hundar.
Hos oss har de stora boxar typ stall boxar ca 3-4 hundar per box och väl anpassat efter storlek och personlighet. Två långa promenader om dagen och det är vila i boxarna som gäller

Vi besökte på fm och såg oss omkring och kände direkt att det var lugn stämning där.
Så be om besök när alla hundar är på plats

Jag har inte mina på dagis, men har jobbat på hunddagis.

Priserna varierar extremt(!) beroende på vilken ort du bor på, men också beroende på storlek på hund. Det kan skilja många tusenlappar i månaden om du jämför att ha stor hund på dagis i centrala Stockholm eller liten hund på dagis "ute på vischan".

De flesta hunddagis jag kollat på har så att man kan välja mellan heltid och deltid. Många, åtminstone i Sthlm, har hundarna på dagis just för att inte "behöva" göra något själva med hundarna. Det är dagiset som går långpromenader, tränar tricks, klipper klor, utför pälsvård... Hundägarna rastar sina hundar lite kort efter jobbet och myser med dem i soffan, eventuellt tar de någon längre promenad på helgen.

Alla dagis är nog olika

Vi går halvtid max tre dagar i veckan. Hos oss är det fasta dagar som gäller så våra går mån ons fre.
Man kan gå heltid o deltid olika priser då och rabatt för flera hundar.
Hos oss har de stora boxar typ stall boxar ca 3-4 hundar per box och väl anpassat efter storlek och personlighet. Två långa promenader om dagen och det är vila i boxarna som gäller

Vi besökte på fm och såg oss omkring och kände direkt att det var lugn stämning där.
Så be om besök när alla hundar är på plats

Kul att läsa :) lite så jag hoppas det ska vara! Jag går gärna med hundarna innan och efter dagis.

Jag har inte mina på dagis, men har jobbat på hunddagis.

Priserna varierar extremt(!) beroende på vilken ort du bor på, men också beroende på storlek på hund. Det kan skilja många tusenlappar i månaden om du jämför att ha stor hund på dagis i centrala Stockholm eller liten hund på dagis "ute på vischan".

De flesta hunddagis jag kollat på har så att man kan välja mellan heltid och deltid. Många, åtminstone i Sthlm, har hundarna på dagis just för att inte "behöva" göra något själva med hundarna. Det är dagiset som går långpromenader, tränar tricks, klipper klor, utför pälsvård... Hundägarna rastar sina hundar lite kort efter jobbet och myser med dem i soffan, eventuellt tar de någon längre promenad på helgen.

Okej, vilka priser pratar vi om? Jag bor i Linköping men tanken är ju halvtid men för 2 stora hundar 🙈
Jag tänker att jag sköter motionen själv, innan och efter dagis men de behöver såklart rastas. Sen motionerar jag mer de dagarna jag har hundarna hemma :) det skulle jag inte lägga på ett dagis. Inte heller ge mat, klippa klor eller någon form av träning.

Jag har en bekant med dagis på "vischan" där jag nog kan få plats men där vet jag att hundarna sitter o skäller..... det är inte en miljö jag vill ha mina hundar i tyvärr.
Hon satte även ihop vissa hundar med varandra utan att kolla med ägare innan.

Pris?

Min mammas hund går på dagis och jag har varit involverad i att hitta ett bra osv.
Hunden går inte där heltid men betalar ändå för det, eftersom de inte har deltidsplatser.
Det var inskolning i 1-2 veckor innan hon fick lämnas där hela dagar, seriöst tycker jag och bra för att få en inblick i verksamheten.

De tar bara emot mindre hundar (under knähöjd) och kastrerade hanar. Löptikar är välkomna med trosa.

Det är nolltolerans mot skällande och personal finns på plats hela tiden.
Det ingår två långa promenader en på förmiddag och en på eftermiddag (kort rastning där emellan för de som har behov ex pga sjukdom/ålder osv) samt lunchservering för de som vill. De brukar sitta inne hos hundarna och mysa och regelbundet köra lite aktiveringsspel och liknande.

De har ett instagramkonto där de lägger upp bilder och filmer dagligen från verksamheten, så kul att följa!
Jag ser de ofta under promenaderna då jag bor i samma område och alla hundar ser alltid så coola och avslappnade ut, inget skäll eller drag i koppel.

Hundarna lämnas mellan kl 7-9 och hämtas mellan kl 15-18. Inga besök är tillåtna mellan 9-15 så man kan alltså inte hämta hunden då, detta för att skapa ro i verksamheten. Hundarna sitter i fasta grupper i sina respektive rum och släpps aldrig lösa utomhus. Det finns plats för lek i rummen men också många olika platser och gömställen för den som vill ta det lugnt både upphöjt och i form av olika kojor.
Pälsvård ingår inte men kloklippning kan läggas till för en kostnad. Av- och påklädning av täcke/tröjor ingår.

Kostnad är ca 4500kr för heltid (Stockholm). Har man två hundar betalar man det dubbla så det är extremt få som har fler än en hund. Blir väldigt dyrt.

Senast ändrad:
Dagis kan vara alltifrån toppen till botten beroende på upplägg och individuella skillnader från hund till hund.
Här i stan finns både vanliga dagis och rullande dagis dvs hunden hämtas för en långpromenad och lämnas därefter.

Alla går att välja halv eller heltid.

Du kan väl googla lite och kolla omkring på dagis i Linköping?

Vår har gått deltid. 3 dagar i veckan, varierande dagar efter hur vi jobbat.

Nu sist har vi betalat 3600 kr i månaden.
Då ingår plats och promenader.
Upplever det extremt lugnt på vårt dagis trots över 100 hundar på plats. Supernöjd.

Ligger dock i Göteborg.

Dagis kan vara alltifrån toppen till botten beroende på upplägg och individuella skillnader från hund till hund.
Här i stan finns både vanliga dagis och rullande dagis dvs hunden hämtas för en långpromenad och lämnas därefter.

Alla går att välja halv eller heltid.

Du kan väl googla lite och kolla omkring på dagis i Linköping?

Ja det har jag gjort :) ville höra lite här först

Min mammas hund går på dagis och jag har varit involverad i att hitta ett bra osv.
Hunden går inte där heltid men betalar ändå för det, eftersom de inte har deltidsplatser.
Det var inskolning i 1-2 veckor innan hon fick lämnas där hela dagar, seriöst tycker jag och bra för att få en inblick i verksamheten.

De tar bara emot mindre hundar (under knähöjd) och kastrerade hanar. Löptikar är välkomna med trosa.

Det är nolltolerans mot skällande och personal finns på plats hela tiden.
Det ingår två långa promenader en på förmiddag och en på eftermiddag (kort rastning där emellan för de som har behov ex pga sjukdom/ålder osv) samt lunchservering för de som vill. De brukar sitta inne hos hundarna och mysa och regelbundet köra lite aktiveringsspel och liknande.

De har ett instagramkonto där de lägger upp bilder och filmer dagligen från verksamheten, så kul att följa!
Jag ser de ofta under promenaderna då jag bor i samma område och alla hundar ser alltid så coola och avslappnade ut, inget skäll eller drag i koppel.

Hundarna lämnas mellan kl 7-9 och hämtas mellan kl 15-18. Inga besök är tillåtna mellan 9-15 så man kan alltså inte hämta hunden då, detta för att skapa ro i verksamheten. Hundarna sitter i fasta grupper i sina respektive rum och släpps aldrig lösa utomhus. Det finns plats för lek i rummen men också många olika platser och gömställen för den som vill ta det lugnt både upphöjt och i form av olika kojor.
Pälsvård ingår inte men kloklippning kan läggas till för en kostnad. Av- och påklädning av täcke/tröjor ingår.

Kostnad är ca 4500kr för heltid (Stockholm). Har man två hundar betalar man det dubbla så det är extremt få som har fler än en hund. Blir väldigt dyrt.

Kul :) gillar upplägget!
Det är kostnaden jag är rädd för kommer bli för hög för två stora hundar...
Dock behöver jag endast hjälp 2 dagar i veckan.

Kul :) gillar upplägget!
Det är kostnaden jag är rädd för kommer bli för hög för två stora hundar...
Dock behöver jag endast hjälp 2 dagar i veckan.
Min mamma behöver också bara två dagar i veckan just nu, men eftersom det bara finns heltid så får hon glatt betala. Hon älskar dagiset och vill inte byta heller. Det är dessutom bara 5 minuters promenad från hennes hem och 10 minuter från mig.

Okej lycka till :) jag tycker rullande dagis verkar roligast för hunden.

Ja en promenad mitt på dagen kan jag fixa själv :)
Det är att jag inte är SÅ sugen på att lämna igen sen då min hund jag har nu inte är speciellt förtjust i det.

För hundra år sen var jag på praktik på hunddagis och där var det nog ingen idé att hälsa på för att se om de skällde för de gjorde de vid lämning och hämtning när folk kom och gick. I övrigt var det lugnt och hundarna togs på tre promenader varav en längre där de fick springa lösa på inhägnat område.

Varit på ett annat hunddagis efter det för träning. Det var samma där, skäll när folk kom och gick men relativt lugnt däremellan. Särskilt när hundar hämtades var stämningen rätt upphetsad medans det var betydligt lugnare vid lämning.

För hundra år sen var jag på praktik på hunddagis och där var det nog ingen idé att hälsa på för att se om de skällde för de gjorde de vid lämning och hämtning när folk kom och gick. I övrigt var det lugnt och hundarna togs på tre promenader varav en längre där de fick springa lösa på inhägnat område.

Varit på ett annat hunddagis efter det för träning. Det var samma där, skäll när folk kom och gick men relativt lugnt däremellan. Särskilt när hundar hämtades var stämningen rätt upphetsad medans det var betydligt lugnare vid lämning.
Jag förundras varje gång över hur lugnt det är vid hämtning på min mammas hunds dagis. Om någon skäller är personalen där direkt.

Jag har min på dagis, hon har gått där i nio år nu och trivs bra. Hundarna är grupper baserat på storlek. Två promenader om dagen, den på eftermiddagen är lite kortare. De har en liten rastgård där de kan släppas ibland, då med sin egen grupp.

Man får hämta och lämna när man vill utom på promenadtiderna. Det kan vara lite skälligt just vid hämtning men inte annars. Min svåger som är hantverkare var där på jobb och förvånad över hur lugnt det var.

3650 kr i månaden för heltid. Man kan även ha tre eller fyra dagar i veckan och då är det billigare men inte motsvarande halva priset för halvtid. De har "syskonrabatt" om man har fler hundar, ca 25% billigare för hund två.

De har första månaden som testmånad och tycker de inte hunden verkar trivas så kan de säga att den inte får fortsätta.

Jag har jobbat på hunddagis i Stockholm. Vi tog bara in nya hundar på heltid. Hade dock deltidsplatser för redan etablerade hundar som ville gå ner i tid men då gällde fasta dagar. Vi var också väldigt selektiva med raser så det kan ju vara värt att tänka på med tanke på det du skrev om att din hundrastare inte ville hjälpa till med den rasen.

Ingick rastning 2ggr per dag och lunch för de som ville. Vi gjorde lite trickträning mm. Gick att köpa till kloklipp, pälsvård och att vi tog hunden till veterinären. De satt i rum med 4-5st i samma storlek.

Nolltolerans på skällande och lek. Inne skulle det vara en lugn miljö. Gällde även under öppning och stängning. Inskolning under 1-2 veckor och de flesta hundarna som inte klarade inskolningen (och därmed inte fick gå på dagis) klarade inte av att vara lugna med andra hundar. De var vana vid att andra hundar = lek.

Nu ska tilläggas att detta är Stockholm och vi hade en lång väntelista. Vi kunde med andra ord vara väldigt picky men det gjorde också att vi hade väldigt fina hundgrupper och trevlig promenader.

Nu har jag efterforskat mer och nästan alla har att en betalar för heltid, de går inte med på vilken ras som helst och många vill att hanar är kastrerade 😅
Så det ser inte ut som något elternativ.
Kollar vidare.

• Ledsen
Reactions: Sel

Liknande trådar

• En hund till?
  • Löpning/cykel med hund....
  • Vad ska jag göra med min hund?
  • Korsbandsskador hund

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn