Bukefalos 28 år!

Hunddata och nätforum

mian1

Trådstartare
Vet inte om det kan behövas en varning, men det finns säkert fler blonda människor än mig :crazy:

Eftersom mina hundar en gång sprang bort och var borta länge så kryssade jag för att jag ville ha mitt namn och adress på Hunddata. Ifall någon av dem kom bort igen så tänkte jag att det skulle öka mina chanser att de kom tillrätta så fort som det bara gick.
För något år sedan skrev jag här om mina hundar. Hur gamla de var, vilket kennel de kom ifrån osv. Klart att man skryter om sina älsklingshundar! :love: Det gör ju alla!!! Efter ett tag fick jag ett telefonsamtal hem. Det handlade inte om min hund, men det var en gammal historia som delvis berörde min häst. Iallafall kunde hon blandas in i historien ifall man ville och det ville personen som ringde. Någon skulle få sota för att han var arg och jag var nära till hands. Jag var lätt att hitta. Någon hade uppmärksammat i en tråd jag skrivit vilken häst jag hade och när jag sedan skrivit ut min hunds kennelnamn gick det lätt att söka upp i Hunddata. Efterhand blev telefonsamtalen mer och mer hotfulla. Bland annat fanns det förtäckta hotet att "jag vet var du bor". Mannen ifråga hade skrivit ut en karta från Eniro och berättade för mig exakt vilka avfarter man skulle köra för att komma hem till mig. Det var obehagligt! Det fanns inget uttalat hot om vad han tänkte göra, men bara vetskapen om att han kunde dyka upp i mitt hem var obehaglig.
Och jag hade ju inget gjort. Tyckte att det var ganska oskyldigt att skriva om sina djur på nätet och jag är inte en person med starka åsikter som ställer till bråk på något forum.

Så alla ni som, liksom jag, har ert namn utskrivet på nätet i det allmäna hundregistret: Tänk på att ni inte längre är anonyma. Det tänkte inte jag på och hade heller ingen tanke på att någon skulle kunna/vilja ringa och hota mig och min familj.
 
Sv: Hunddata och nätforum

Intressant. Jag satt JUST och tänkte på det där. Ska skicka in papprena idag. Jag kryssade nej nu.
 
Sv: Hunddata och nätforum

Just därför skriver jag aldrig mina namn på hundarna här. Jag skriver heller inte hur det gått på en tävling (jag skriver jag är nöjd om jag är det :) ) eftersom det är lätt att kolla upp vilken hund som vann vad. Men tror jag gjort en miss nån gång.
Däremot vet ju flera här vilken hemsida jag har mm. Men de litar jag på.
Sen går det säkert snoka ändå, men då får de väl göra det om de är så nyfikna ;)

Men jag vill ändå synas på hunddata. Jag vet själv hur kul det är om man tex söker efter en släkting till sin hund och även då kan få tag på ägaren. Var så jag hittade en kullbror till labben jag tog hand om, och vi har kontakt nu.
 
Sv: Hunddata och nätforum

Just därför skriver jag aldrig mina namn på hundarna här. Jag skriver heller inte hur det gått på en tävling (jag skriver jag är nöjd om jag är det :) ) eftersom det är lätt att kolla upp vilken hund som vann vad. Men tror jag gjort en miss nån gång.
Däremot vet ju flera här vilken hemsida jag har mm. Men de litar jag på.
Sen går det säkert snoka ändå, men då får de väl göra det om de är så nyfikna ;)

Men jag vill ändå synas på hunddata. Jag vet själv hur kul det är om man tex söker efter en släkting till sin hund och även då kan få tag på ägaren. Var så jag hittade en kullbror till labben jag tog hand om, och vi har kontakt nu.

Så gör jag också! man ska känna mig rätt bra för att veta vem jag är!
 
Sv: Hunddata och nätforum

Jag har mina uppgifter offentliga på Hunddata, men låter bli att skriva ut mina hundars kennelprefix. Jag använder deras smeknamn här på Buke, och skulle någon hitta oss ändå, så får dom väl göra det. Jag får helt enkelt ge igen med samma mynt om någon skulle ringa och hota mig :p

Är relativt anonym här, trots att jag träffat väldigt många bukare. Det är i princip bara dom som kan mitt riktiga namn, men alla kan inte ens det. Lättare att komma ihåg Bebben, och det lyssnar jag på också :D
 
Sv: Hunddata och nätforum

Och även med delar av namnet (d.v.s. uteslutet kennelnamn t.ex.) går det ofta att hitta ägaren.

Mina uppgifter är offentliga på Hunddata; av just den anledningen skriver jag inte gärna vad min hund heter eller vilken kennel han kommer ifrån.
 
Sv: Hunddata och nätforum

men nu hänger jag inte alls med? är det inte lättare att söka på eniro? där finns numera även kartor så man ska kunna se exakt var personen bor.
 
Sv: Hunddata och nätforum

men nu hänger jag inte alls med? är det inte lättare att söka på eniro? där finns numera även kartor så man ska kunna se exakt var personen bor.


Men är ju inte lätt att hitta nån om du inte ens vet vart den bor eller heter ;)
Är ju det hon menar med hunddata. Räcker du vet hundens namn så får du veta både ägarens namn och adress.. (om man kryssat i om man vill synas)
 
Sv: Hunddata och nätforum

men hur vanligt är det egentligen? att folk som inte ens vet vad man heter ringer och hotar och kanske gör verklighet av hoten? det måste ändå vara ytterst sällsynt...
 
Sv: Hunddata och nätforum

Jag håller med, visst..otäck historia men jag har aldrig hört talas om ngt liknande. Jag fortsätter vara offentlig, man vill inte vara för paranoid.
 
Sv: Hunddata och nätforum

Fast dom får ju reda på vad du heter genom hunddata.
Men jag fattar (tror jag) vad du menar.
Men på nätet finns det ju folk till allt. Och sitter man på ett forum med olika åsikter så kanske det finns någon som blir förbannad, har ju hänt förr här vad jag vet.
Sånna som hotat att ringa för de tagit reda på vems nicket är. Var det inte någon som fick en anmälan på sig om sina hästar bara för nån skulle jävlas om jag inte minns fel.
Och har man en hemsida, eller kanske en uppfödning så tror jag det finns folk till det mesta, från att skriva elaka saker i gästboken mm. Är ju många man ser som tagit bort sin gästbok. Kanske pga av spam, men säkert elaka skriverier också.
 
Sv: Hunddata och nätforum

Ja du...men den som allvarligt hotar mig lär ju bli svett när jag berättar vad för folk JAG känner :angel: som dessutom tycker jag är en schysst tjej och ingen folk bör hota :angel:
 
Sv: Hunddata och nätforum

jag känner igen mig i detta som står i tråden.
jag skrev på galopp forumet om en sådan banal sak, frågade hur man går tillväga när man spelar på hästar. vips, så är det någon som tagit reda på vem jag är, -antagligen genom att jag skrivit att en av hästarna var killens, när någon hade tagit ett jätte fint kort.
får samtal hem att man minsann inte får spela på familjens hästar.
vilket jag inte hade en aning om, jag har inget med hästarna att göra, alls. och har för den delen aldrig spelat heller. jag mitt fån kom aldrig på hur man gjorde. :o och NU vet jag att jag inte får, men har lixom ingen lust heller.*suck* men det är ju så tråkigt när folk som man inte känner ska lägga sig i saker som dom inte har med och göra. så nu vet jag att jag inte är så himla anonym längre. vilket jag struntar i, men liite vill man ju vara ifred.(ifred på nätet tillåt mig skratta.. ) även om det är roligt och läsa vad sådana personer man känner skriver om.
OCh i vissa fall, gärna skulle vilja veta vad det är för person som gömmer sig bakom ett nick, vissa på forumet skulle jag gärna nog umgås med irl. för de verkar så trevliga. :)
ush vad mycket jag skriver, flåt. ensam hemma. (ska någon komma nu?);)
 
Sv: Hunddata och nätforum

Det var det dummaste jag hört, självklart får du spela på din egen o familjens hästar....så länge du inte kör eller rider din egen häst i lopp.
 
Sv: Hunddata och nätforum

Ja du...men den som allvarligt hotar mig lär ju bli svett när jag berättar vad för folk JAG känner :angel: som dessutom tycker jag är en schysst tjej och ingen folk bör hota :angel:


Vad bra :D Då hör jag av mig om jag behöver hjälp ;)
 
Sv: Hunddata och nätforum

tydligen enligt den som ringde, (jag fick inte själv samtalet, dock pojkvännens mor.)(som jag dessutom skulle ha snackat skit om, vad jag vet, inte ett ord.)
jag har inget med hästarna att göra så..
och de skulle minsann anmäla både hit och dit. :mad:
fan, vad tråkiga människor det finns.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 510
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·
Övr. Barn Den senaste tiden har jag tänkt en hel del på min barndom, bland annat pga några diskussioner jag haft med min mamma. Jag kommer inte...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 901
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp