Hunddata UK

squarepants

Trådstartare
Finns det något motsvarande hunddata i Storbritannien som jag kan kolla på?
Gärna där man får en överblick över hela raser, och inte bara där kan man söka på individer.
 
Sv: Hunddata UK

"Ett renrasigt helvete" nämnde väl att det inte fanns något sådant, de satte ju Sverige som förebild för att vi har ett sådant.

Om det inte finns något på den brittiska kennelklubbens sida så kanske någon har/håller på att göra ett register på egen hand, med tanke på de i samma dokumentär som hade fått hundar med dödliga sjukdommar. Man kan ju alltid googla och hoppas på det bästa :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
971
Senast: co-SMAD4
·
Hundavel & Ras Hej! Vi har bestämt oss att börja fundera på att skaffa hund. Min fundering här är gällande ras. När vi själva läst på mycket kommer vi...
Svar
16
· Visningar
1 850
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 943
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 214
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp