Bukefalos 28 år!

Hunddjäkel!

Sv: Hunddjäkel!

När jag hade bott i hus och sen flyttade till lägenhet, så vägrade min hund bara gå ut och kissa (vilket hon alltid gjort när vi bodde i hus). Jag kunde gå och gå och gå..Men icke, nån snabbis var det inte tal om. Men jag tröttnade faktiskt på det.
Så jag gick ut, gick en liten snabbis (10 min)och sen gick vi in igen. Kissade hon inte, fick hon helt enkelt vänta. Hon höll sig i över 15 timmar om jag inte minns fel. Men väl efter det, så insåg hon att det är nog bäst att kissa när man kommer ut.
Sista tiden vi bodde i lägenhet, så gick vi bara ut till gräsmattan, och hon kissade, sen gick vi in igen.
Ja, till er som vill komentera. Hon fick gott och väl motion under dagen. Och sista promenaden kanske var runt 19-tiden. Då tycker jag man kan göra en snabb kiss vid 22-23.

Nu när vi bor i hus igen, så går alla hundar ut och gör en snabbkiss om de vill det på kvällen.

Till trådskrivaren. Jag skulle vänta ut honom, han kan gott och väl gå ut och göra en snabbkiss själv.
 
Sv: Hunddjäkel!

Mina får heller ingen kvällspromenad. Vi går ut till ängen 50 m bort och så tillbaka.

De har redan fått sin motion och på kvällen får de denna tid det tar (5 min) på sig att göra det de ska. De är lika trötta som jag när vi tar sista svängen innan natten.
 
Sv: Hunddjäkel!

Har ni snö? I så fall kan du prova skotta in ett spadtag med hundpink på, och se om han börjar markera på det. :idea:
Eller be någon förbipasserande (han)hund att komma dit och slå en båge ;) , det vet jag flera som gör när hunden vägrar kissa i hundgården.

Själv går jag oftast bara långpromenad/tränar EN gång per dag (vilket kan pågå i en-några timmar), resten av rastningarna får han sköta själv ute på gården. Han släpps ut själv så att säga. Någon gång kan jag följa med ut på trappan, men annars släpps han bara ut.
 
Sv: Hunddjäkel!

Det är juh det som är mitt stora dilemma.... jag har inte hjärta att vänta och vänta, jag är rädd att det skall vara skadligt på nåt vis, om han får vänta mellan kvällspink tills jag kommer hem från stallet har det gått nånstans mellan 15 och 18 timmar....
 
Sv: Hunddjäkel!

Det var en oprövad ide, ska nog ta hit hans favoritflickor, där skall det alltid kissas på, värre än på andra hanhundar till och med !!
 
Sv: Hunddjäkel!

Tycker inte alls att du ska känna dig som en dålig matte.
Varför skulle inte hunden kunna pinka sig själv morgon och kväll? En utmärkt lösning tycker jag.

Mia.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 259
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 297
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 769
Senast: MML
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 983
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp