Bukefalos 28 år!

hunden äter allt!

SiZo

Trådstartare
Ja jag menar bokstavligt talat, hon är 12 år och damsugar golven från aska, gammalt hö, och annat smått o gott hon hittar. Hon löper nu om det spelar nån roll.

Hon har aldrig gjort så här tidigare, och jag funderar på att ringa min veterinär o rådgöra, men eftersom hon verkar må bra o så i övrigt så tänkte jag att jag frågar här först.

Och hon äter verkligen sakerna, ibland tuggar hon, ibland bara sväljer hon?

just nu har hon fått komandot "stanna där och stirra på mig" så nu äter hon inte iaf... och hon har hundmat i sin skål, åt igår fläskfile som var tillagad. Hon har aldrig haft problem med njurar eller lever tidigare, däremot med juvertumörer, därav tog vi bort alla juver som fanns kvar på 2 operationer trots att hon vid det tillfället inte hade några, och alla knölar har varit godartade.

hm.. har jag missat nåt.. tror inte det...
 
Sv: hunden äter allt!

frågan är vad det kan vara för fel på min hund?
Varför gör hon som hon gör?

hon har aldrig gjort det någonsin i sitt liv, och för 5 min skrek hon om att jag skulle släppa ut henne så då tänkte jag ju aha bara lite magsjuk eller nåt då, men när hon kom ut så sprang hon till närmsta grästuva och började äta av den, inget kissa eller bajsa, utan bara skrek för att hon ville äta gräs...

Funderar på att ringa vetten, hunden är ju trots allt 12 år, nåt kan ju gå galet...

glömde vad det är för typ av hund med, Dvärgpudel/papillon blandning, ca 3 kg tung :p
 
Sv: hunden äter allt!

äter man saker som kan irritera halsen om man har ont? hm...
a jag vet inte, nu ligger hon lugnt här brevid mig iaf så vi får väl se om det händer nåt mer.
 
Sv: hunden äter allt!

Min gamla tik åt ALLT när hon löpte. Hon åt allt som var löst... ...och en del som inte var löst. Vid ett tillfälle stoppade hon till exempel i sig ett schäferöra.
 
Sv: hunden äter allt!

denna hunden är ju 12 år och har aldrig hållt på så innan, nog för att hon alltid varit lite "knäpp" o så, men nån måtta får det vara.

men jag tycker att aska liksom inte borde vara så gott...
hon har iaf legat brevid mig helatiden nu så jag antar att det bara var nåt tillfälligt med magen eller nåt
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har varit aktiv här förut men vill vara helt anonym nu med nytt nick. Det här är otroligt jobbigt för mig. Har en hund av en liten...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 297
Senast: Dorinda
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 539
Senast: nilie
·
L
Hundhälsa Jag måste fråga en sak.... Jag var hos vetrinären idag med min 11åriga tik. Hon har en knöl vid tuttarna som har spruckit upp...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
37 555
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp