Hundgårdsfrågor!

:confused: blandgrus? Jag skulle rekommendera naturgrus till hundgårdar, oftast kallat singel men fråga när man beställer så att man inte får krossat eftersom det blir ganska så vassa kanter på. Ett annat alternativ är stenmjöl som man packar, men det brukar de inte gilla att kissa på eftersom det blir ganska så hårt.
Blandgrus borde vara grus av olika fraktioner. Annars har det olika namn beroende på kornens storlek.
Men jag håller med, köp inte krossat material, köp naturmaterial.
 
Det är som vanliga sektioner i metall, bara att det inte är nät utan mer stänger som man svetsat ihop. Jag googlade hundgårdssektioner och bilder. Där finns en hundgård med sådana sektioner på bild tidigt i flödet.

Du måste ju ha något i botten att fästa sektionerna på, tex en regel. Ska du ha det hyfsat rakt så får du helt enkelt bygga en ram utifrån högsta punkt typ. Finns säkert flera varianter att görs det på....
Ok!

Nja det funkar nog inte att bygga ram utifrån högsta punkt. Det är inte bara lite gropar liksom utan snarare mindre berg ;)

Tack för tips!
 
Blandgrus borde vara grus av olika fraktioner. Annars har det olika namn beroende på kornens storlek.
Men jag håller med, köp inte krossat material, köp naturmaterial.
:D Jag har sålt grus i snart 15 år men blandgrus var för mig ett nytt namn, annars har jag nog hört de flesta varianterna! :D Jag kan liksom inte riktigt komma på vad blandgrus skulle kunna tänkas vara som passar i en hundgård. O_o
 
Jag köpte 2 50meters nät + stol + 2 sektion + 2 grindsekektioner. Så här ser nätet ut http://cheezburger.com/592534528
Gården är avdelat i två med grind med grind som man kan stänga av den ena sektionen, jag jade ju hane o tik när jag köpte hundgård. Gården är byggd som ett L runt huset. Den lilla sektionen är stäng eftersom Leon lärt sig hoppa över altanens räcke. Lyalucka för ingång till huset. Det är ca 50 + 20 + altanen även den ca 20.
Hittade bra priser via lantbruksnet.net. Bottenmaterial är dels berg o dels fd gräsmatta.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Planerar att bygga hundstall i framtiden. Tanken är att det kommer vara 8st boxar på 9m2, med varsin hundgård där 5st kommer att vara...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
30 825
Senast: lizan
·
Övr. Hund Vad är egentligen en rimlig höjd och konstruktion på staket för att hålla en schäfer på tomten? Behöver hägna in framsidan så att vi kan...
Svar
11
· Visningar
2 540
Senast: leia
·
Övr. Hund Nu under våren så ska jag bygga en hundgård - isolerad och uppvärmd hundkoja, inhägnad hage etc. Meningen är att hundarna ska kunna vara...
2
Svar
31
· Visningar
2 587
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp