Hundgodis i små bitar

SiZo

Trådstartare
Jag använder idag four friends hundgodis och hundarna verkar nöjda med det. Men är det verkligen det enda märket med riktigt små bitar? Jag har inte hittat något något annat nämligen. Jag delar dessutom deras bitar 2 ggr till för att hundarna ska få i sig så lite som möjligt.

Jag skulle gärna hitta något som är lite billigare, och finns att köpa på storpack.

Eller om ni har tips på något som är lätt att göra SMÅ bitar av själv kanske?
 
I stallet har jag en burk Sjöbogårdens micro treats. Kostar 42:- för 500 g på ÖoB
Hemma är han alldeles för kräsen för att budgetgodis 😅

Brukar torka blodpudding i ugnen, billigt och populärt.
 
Torkad lunga och lever går att bryta i småbitar.
Varmkorv, skinka, ost och kyckling kan man skära hur smått man vill.
Frolic-ringar delar jag i fyra delar. De är lätta att dela så länge de håller sig mjuka i stängd påse och går säkert att dela mer om man vill.
 
Torkad lunga och lever går att bryta i småbitar.
Varmkorv, skinka, ost och kyckling kan man skära hur smått man vill.
Frolic-ringar delar jag i fyra delar. De är lätta att dela så länge de håller sig mjuka i stängd påse och går säkert att dela mer om man vill.
Frolicringar i 4 delar är fortfarande jättestora om man har en liten hund. Bitarna jag vill få till är typ 3 mm stora.
 
Granngården har ett eget märke på godis på hink som är i små bitar, med viltsmak. Jag brukar annars beställa Chewies monoprotein (ganska dyrt dock) och Caniland Soft, båda är mjuka godisbitar i pelletsform som är lätta att dela.
 
Granngården har ett eget märke på godis på hink som är i små bitar, med viltsmak. Jag brukar annars beställa Chewies monoprotein (ganska dyrt dock) och Caniland Soft, båda är mjuka godisbitar i pelletsform som är lätta att dela.
Chewies monoprotein, hur stora är de bitarna? Hittade en sida där man fick 600 gram för 99 kr. Känns billigt? De jag köper nu kostar 400 gram 179 kr.
 
Jag måste fråga, hur små hundar har du? O_o
De väger ca 7 kilo/st. Men den ena damen lyder bara om hon får godis och är annars enormt självständig. Så varenda gång hon söker kontakt och tittar på mig så får hon godis. Och eh... Vi kan säga att det fungerar väldigt bra :rofl: Jag försöker att låta det gå åtminstone 10 meter mellan matningarna när hon är riktigt godissugen.

Hon ser våra promenader mer som picknick i farten tror jag :rofl:
 
Chewies monoprotein, hur stora är de bitarna? Hittade en sida där man fick 600 gram för 99 kr. Känns billigt? De jag köper nu kostar 400 gram 179 kr.
Canilands bitar är drygt 1 cm x 4-5 mm, Chewies monoprotein är något mindre. Canilands pellets går att dela i tre bitar, så dom blir riktigt små. Chewies går att dela i två bitar iaf. Nej det är ju inte jättefarliga priser, dyrare än Frolic osv såklart men jag köper hellre dessa.
 
Canilands bitar är drygt 1 cm x 4-5 mm, Chewies monoprotein är något mindre. Canilands pellets går att dela i tre bitar, så dom blir riktigt små. Chewies går att dela i två bitar iaf. Nej det är ju inte jättefarliga priser, dyrare än Frolic osv såklart men jag köper hellre dessa.
Hm, ganska stora ändå alltså. Synd! Jag vill ju inte att hunden ska rulla fram på promenaderna :rofl:
 
Vi kör riktigt småbitar anka från Four Friends (finns lamm och kyckling också), kattgodis (dyrt) och emellanåt köttbullar
 
Köp något på tub: mjukost, kaviar, pastej eller sådana gjorda för hundar (vet att trixie har). Då kan du dosera hur mycket eller lite du vill.

Jag har också små hundar (6 kilo) som dessutom har lätt att gå upp i vikt. Köper mycket från katthyllan då det tenderar att vara mindre bitar.
Four friends har ju otroligt små rutor med torkad kyckling, anka, lamm typ några millimeter bara, är det dom du har eller dom större?
 
Köp något på tub: mjukost, kaviar, pastej eller sådana gjorda för hundar (vet att trixie har). Då kan du dosera hur mycket eller lite du vill.

Jag har också små hundar (6 kilo) som dessutom har lätt att gå upp i vikt. Köper mycket från katthyllan då det tenderar att vara mindre bitar.
Four friends har ju otroligt små rutor med torkad kyckling, anka, lamm typ några millimeter bara, är det dom du har eller dom större?
Det är de jag har, brukar dela på dem 1 eller 2 ggr till.
Jag är nöjd med produkten som sådan, men det skulle inte göra något om jag hittade något billigare.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
1 561
Senast: Acto
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 941
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 468
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 666
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp