Hundgodis i små bitar

951AB260-536F-4C0F-99FB-036C495F2B7B.png

De här såg väldigt små ut väl?:)
 
Jag använder idag four friends hundgodis och hundarna verkar nöjda med det. Men är det verkligen det enda märket med riktigt små bitar? Jag har inte hittat något något annat nämligen. Jag delar dessutom deras bitar 2 ggr till för att hundarna ska få i sig så lite som möjligt.

Jag skulle gärna hitta något som är lite billigare, och finns att köpa på storpack.

Eller om ni har tips på något som är lätt att göra SMÅ bitar av själv kanske?
Frolic går utmärkt att nypa av små flisor med fingrarna. Brukar dela en bit i typ 10+ delar.
Annars blodpudding så kan man skära och torka så små bitar man önskar.
 
Haha, omöjligt att se hur stora de är ju. Tycker att måttangivelser skulle vara standard. Tränar man mycket med en liten hund så spelar det stor roll. Det är ju inte riktigt rimligt att ge hela matbehovet i godis liksom :rofl:
Ja, det borde det stå. Här var ett storpack som såg ut att vara små bitar... kanske ;)
(Nu ska jag sluta, men som sagt, Google ger många träffar)
6BE1CA54-C552-4DC6-90BA-10164B694715.png
 
Ja, det borde det stå. Här var ett storpack som såg ut att vara små bitar... kanske ;)
(Nu ska jag sluta, men som sagt, Google ger många träffar)
Visa bifogad fil 51293
Nä nu får du allt ge mig länk till vart du hittade den! Prislappen är ju samma som jag idag betalar för 400 gram XD
De där går säkert att dela minst 2 ggr. Kanske får passa mig för att dela i förväg bara, för de kan nog smula lite.
 
Som nån annan skrev så finns godishinkar från granngårdens egna märke. Kostar ca 80 kr för 500 gr och även om bitarna är små går de lätt att dela i två bitar :)
 
Trixie har ett kattgodis med torkad kyckling som är i smala, smala remsor som går att dela till mikroskopiska bitar. Har även sätt liknande ”strängar” från andra märken.
 
Nä nu får du allt ge mig länk till vart du hittade den! Prislappen är ju samma som jag idag betalar för 400 gram XD
De där går säkert att dela minst 2 ggr. Kanske får passa mig för att dela i förväg bara, för de kan nog smula lite.
:D
Här kommer länk: *Länk raderad av moderatorn*
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag körde Frolic i fyra delar till fullvuxna Schäfrar.
Storleken har ingen betydelse för näringsdriftiga hundar :p
Precis! Jag använder mycket av samma godis som TS, då jag hellre ger små bitar flera gånger i träning :) Mamma säger ofta, ”men hon kan ju inte känna nån smak när de är så små”, men Humla är nöjd så det funkar ju :angel: (Och för sakens skull smakade jag en gång när jag hade ost med i minibitar, och visst kändes smaken ändå ;) )
 
Precis! Jag använder mycket av samma godis som TS, då jag hellre ger små bitar flera gånger i träning :) Mamma säger ofta, ”men hon kan ju inte känna nån smak när de är så små”, men Humla är nöjd så det funkar ju :angel: (Och för sakens skull smakade jag en gång när jag hade ost med i minibitar, och visst kändes smaken ändå ;) )
Jag provade en gång att ge godis, godis, godis, godis, tramadol. Tänkte att hon sväljer säkert bara. Ehm. Nä. Jösses så missnöjd! Och så skeptisk resten av dagen :rofl:
 
Haha, omöjligt att se hur stora de är ju. Tycker att måttangivelser skulle vara standard. Tränar man mycket med en liten hund så spelar det stor roll. Det är ju inte riktigt rimligt att ge hela matbehovet i godis liksom :rofl:
Vad ger du dem för mat? Jag ser det som helt onödigt att hålla på och ge godis som ofta innehåller sådant en hund ändå inte bör äta så handlar det inte om att träna in något speciellt hade jag provat med den vanliga maten de får. Då gör det inget om det blir lite mycket, det är också enklare att räkna in det i dagsgivan än vad det är med godis.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
1 543
Senast: Acto
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 938
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 468
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 660
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp