Bukefalos 28 år!

L8P8

Trådstartare
Är det giftigt för hästar? Ska ev hugga ett stycke till hö, men det växer ganska mkt hundkäx där. Jag hörde någon som sa att det var giftigt, men när jag googlade på det, så stod det att det inte var det (fast det gäller kanske bara för människor).
 
Sv: Hundkäx

Gftigt har jag aldrig hört att det skulle vara,däremot är det ett ogräs och inte speciellt näringsrikt och det tar över det man vill ha där istället.
Dessutom är det ganska grovt och har svårt att torka om man plastar.Våra hästar gillar de inte.
 
Sv: Hundkäx

OK, fast jag ska inte plasta. Jag har bara en häst och en ponny, och de är dessutom av den sorten som blir tjocka bara av att titta på beteshagen... :D så skulle jag använda mig av storbalar så skulle hur mkt som helst gå förlorat pga hösilaget hinner bli dåligt. Dessutom får jag inte in dem genom stalldörren och har inget vettigt ställe att förvara öppnade balar på utomhus.

Så för mig är det gamla hederliga småbalar som gäller...
 
Sv: Hundkäx

Hundkex är nog inte giftiga men björnloka är mycket giftig. Björnloka och hundkex påminner lite om varandra.
 
Sv: Hundkäx

Björnlokan har jag koll på, den är mkt större - men tack för info iaf.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag funderar kring en hunds beteende, jag har mina teorier men skulle gärna vilja höra andras input, kanske om någon är mkt kunnig inom...
Svar
18
· Visningar
611
Senast: Lingon
·
Hästvård Igår skrev stallägarna att min häst låg ner i hagen, hon hade gått ifrån sitt hö. Stallägaren gick ut och reste henne upp då smaskade...
Svar
1
· Visningar
325
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 405
Senast: Ridinglady
·
Anläggning Jag har flera mindre sommarhagar och kom inatt på att det hade varit väldigt praktiskt med en ligghall som var flyttbar. Vi har en...
Svar
7
· Visningar
442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp