Bukefalos 28 år!

L8P8

Trådstartare
Är det giftigt för hästar? Ska ev hugga ett stycke till hö, men det växer ganska mkt hundkäx där. Jag hörde någon som sa att det var giftigt, men när jag googlade på det, så stod det att det inte var det (fast det gäller kanske bara för människor).
 
Sv: Hundkäx

Gftigt har jag aldrig hört att det skulle vara,däremot är det ett ogräs och inte speciellt näringsrikt och det tar över det man vill ha där istället.
Dessutom är det ganska grovt och har svårt att torka om man plastar.Våra hästar gillar de inte.
 
Sv: Hundkäx

OK, fast jag ska inte plasta. Jag har bara en häst och en ponny, och de är dessutom av den sorten som blir tjocka bara av att titta på beteshagen... :D så skulle jag använda mig av storbalar så skulle hur mkt som helst gå förlorat pga hösilaget hinner bli dåligt. Dessutom får jag inte in dem genom stalldörren och har inget vettigt ställe att förvara öppnade balar på utomhus.

Så för mig är det gamla hederliga småbalar som gäller...
 
Sv: Hundkäx

Hundkex är nog inte giftiga men björnloka är mycket giftig. Björnloka och hundkex påminner lite om varandra.
 
Sv: Hundkäx

Björnlokan har jag koll på, den är mkt större - men tack för info iaf.
 

Liknande trådar

Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Mitt första möte med fång är på g?😱 Fick igår bekräftat att min häst har fettdepåer på kroppen samt svullen och hård fettnacke av...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
12 430
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 192
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp