Hundleksaker

Scata

Trådstartare
Med tanke på tråden "Så orolig" så är min spontana reaktion - visst ÄR hundleksaker väldig dåliga?!!
Visst, hundmunnar är starka, men jag hör av andra och ser mina hundars leksaker. Det är ett fåtal hundleksaker som faktiskt håller att leka med. Det tycker jag är UR-dåligt!!

Vi brukar skojja hemma om "oförstörbara" hundleksaker - då håller dom i max 5 minuter...
Men det jag vill komma till är att det är ganska allvarligt när man tänker efter!

Varför ställs det inte högre krav på hundleksaker?

Att jag till slut öppnade en tråd om detta är att vi kan väl tipsa varandra om hundleksaker här som upplevs som hållbara och "ofarliga" :idea:
Även tipsa om sådana som är rent livsfarliga såklart!
 
Hundindustrin tjänar grova pengar på leksaker. Många ser det mer som en tjusning att titta på medan deras hund har sönder en leksak på 30 sekunder.

Jag har helt gått ifrån dåliga leksaker. Det enda som kommer innanför detta husets väggar i leksaksväg är repknutor, kongar, horn osv. Pipleksaker, mjukisdjur och sånt vägrar jag lägga pengar på. Sambons labbe har några mjukisdjur hon haft sen valp som hon bara bär runt på och aldrig har sönder men jag är noga med att hålla dem ifrån min marodör eftersom han kommer strimla dem på två röda.

Nu har vi inga monstertuggare, bara vassa valptänder som kliar, så rep, kongar osv duger bra. Det blir lite nött men går inte sönder.
 
Vi har åtminstone en hund här hemma som gillar att ha sönder leksaker. Allt i mjuk eller hård gummi eller plast vill hon hemskt gärna dekonstruera. Hon biter loss små bitar som hon sen spottar ut. Länge tyckte jag det var tråkigt att hon bara har sönder allt, men sen tänkte jag efter lite och ändrade inställning. För vems skull är det synd? För mig som människa som har lagt pengar på den? Vem är jag att avgöra vad som är rätt sätt att leka med en leksak? Hunden ifråga käkar ju inte upp grejerna så det är inte farligt för henne, och hon tycker själv att det är roligt. Hon får inte nya leksaker så ofta nu men ibland får hon det och då får hon ha sönder den om hon vill.

Vi har också ett gäng gosedjur som de mindre hundarna gillar. Vissa ska tydligen tömmas på stoppning, och det är samma sak där hundarna som får bestämma hur de får mest utlopp för sina leksaker.

Kan tillägga för tydlighetens skull att ingen förstörelse (eller lek) sker utan uppsikt.

Jag säger inte att det är rätt att hundleksaker generellt håller dålig kvalitet, utan ville mest dela med mig av ett annat perspektiv där det inte nödvändigtvis är dåligt och tråkigt att de tas sönder. Vissa hundar tycker helt enkelt att det är det roligaste man kan göra med en leksak :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 273
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 558
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 724
S
  • Låst
Hästmänniskan För snart en vecka sedan ringde en tjej till mig och frågade om hon kunde få hyra in sina två unghästar hos mig. Hon berättade att hon...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 566
Senast: mysko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp