Hundlukt i bil

Gabbi

Trådstartare
Hur får ni bort odören av era små prinsar och prinsessor i bilen? Rådan luktar inte så illa i sig själv, men hela bilen stinker! Jag kommer inte hänga in några wunderbaum, det är ÄNNU äckligare, så dom tipsen kan vi hoppa över!

Sv: Hundlukt i bil

Min bror är bilrekondare och hans bästa tips att få ur hundlukten är att ställa in en skål med ättika i bilen över t ex natten. Damsug och torka ur bilen och in med skålen (eller två, en längst fram och en i utrymmet bak i bilen). Miljövänligt och effektivt.

Senast ändrad:

Min bror är bilrekondare och hans bästa tips att få ur hundlukten är att ställa in en skål med ättika i bilen över t ex natten. Damsug och torka ur bilen och in med skålen (eller två, en längst fram och en i utrymmet bak på bilen). Miljövänligt och effektivt.
:bump:
Yes!
Det rådet fick jag när jag skulle sälja förra bilen, dessutom röker jag i bilen, den luktade nada vare sig hund eller rök efter det!

Toppen. Jag hade det någonstans i bakhuvudet att det kanske var ättika som var bra. Ska testa.

Jag är mer inställd på en sjövild husse som glatt rattar iväg bilen och efter ett tag börjar förundras över ättikslukten...

Jag kör skinnklädsel, ättika och sedan doftbollar i dörrfickorna (de är avsedda för skor egentligen). Fast nog luktar det hund ändå om man är känslig i näsan. Det fungerar ju inte att varje kväll ställa ättika i bilen och då kommer ju lukten tillbaka vare sig man vill eller inte.

Dock slår jag ett slag för att varje hundägare ska strunta i textilklädsel i bilen och bara välja skinn. Luktar mycket mindre i nya bilen som har skinn än i den gamla som hade textil.

Självklart kommer lukten tillbaka med hunden! Men det går att rekonda bilen så att lukten försvinner totalt men då måste den lämnas in hos ett företag som har produkter som inte går att köpa i den vanliga handeln. Blir dyrt att hålla på så. Men ättika någon gång då och då håller värsta doften borta. Och dammsugaren.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 580
Senast: attheedge
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 430
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
875
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 919
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka