Sv: Hundmat

Efter all den posetiva reklamen var jag bara tvungen att läsa lite mer!

hitta det här: Kan innehålla fragment eller bitar från en plastring. Helt ofarlig! (kommer från hanteringen av vommen)
Även förekomst av klo eller benliknande broskbitar från kyckling. Ofarligt!

Vad jag vet bör hundar ej äta fågelben och absolut inte plast.
 
Sv: Hundmat

Efter all den posetiva reklamen var jag bara tvungen att läsa lite mer!

hitta det här: Kan innehålla fragment eller bitar från en plastring. Helt ofarlig! (kommer från hanteringen av vommen)
Även förekomst av klo eller benliknande broskbitar från kyckling. Ofarligt!

Vad jag vet bör hundar ej äta fågelben och absolut inte plast.

Hundar kan knappast smälta plast, och allt som inte smälts går rakt igenom = ofarligt! Min hund har tuggat i sig både det ena och andra i plastväg och är fortfarande fullt frisk.

Att hundar inte ska äta fågelben är en myt. Hundar bör inte äta tillagade fågelben, då dessa lätt splittrar sig och kan bli vassa och skada tarm/mage. Färska fågelben = helt ofarligt.
 
Sv: Hundmat

Fast vad tror du torrfoder innehåller..? Jag inte så positiv till att mina hundar ska käka aska eller betor, men det gör typ alla hundar ändå. Plast är ofarligt, så länge det inte är spetsigt och då skulle de knappast få tillverka maten om det kunde innehålla spetsiga plastdelar.


Bebben, tillverkar de av svenskt kött?
 
Sv: Hundmat

Fast vad tror du torrfoder innehåller..? Jag inte så positiv till att mina hundar ska käka aska eller betor, men det gör typ alla hundar ändå. Plast är ofarligt, så länge det inte är spetsigt och då skulle de knappast få tillverka maten om det kunde innehålla spetsiga plastdelar.


Bebben, tillverkar de av svenskt kött?

Fast aska är ju ett samlingsnamn för "mineraler", och det vill du väl att dina hundar ska äta? ;)
 
Sv: Hundmat

Fast ganska ofta står det ex aska 7% och mineraler senare, så jag köper inte det riktigt;) Likadant när de skriver bulk.
 
Sv: Hundmat

Jag har hittills inte hittat någon av dessa plastringar i alla fall, trots att vi avverkat några hundra kilo än så länge.

Dock så älskar hundarna alla broskbitar och sånt smaskens :p
 
Sv: Hundmat

Jag har hittat lite plast och det var mjukt, sladdrig och minimalt. Tänk dig 0,5x0,5cm plastpåse ungefär. Helt ofarligt.
 
Sv: Hundmat

Ja, men det är ju typiskt att du skulle få äran att hitta plasten då :angel: Du får aaaaallt det roliga! ;)
 
Sv: Hundmat

Fast jag köpte det av ett hunddagis, men jag tror att det var det, det är väl dem enda som har de där lapparna i förpackningen...?

Men tror jag vågar testa igen, hon är inte alls lika känslig nu.

det kan ha varit bravo också, de har lappar i förpackningen....
 
Sv: Hundmat

Jag har hittat lite plast och det var mjukt, sladdrig och minimalt. Tänk dig 0,5x0,5cm plastpåse ungefär. Helt ofarligt.

Jag med!:bump:

Blå har jag för mig att den var. ?

Och hela kyckling näbbar ser inte så aptitligt ut, eller fotdelar heller för den delen, men ack vad hundarna älskar det. :D
Men VAD är det som är räffligt och kan komma ut i densamma form?
Jag höll på o DÖ av äckel när vappisarna fick för första gången och det kom ut vita grejjer i bajset. :angel: El giganto mask som gått i tusen delar?!?:rofl:
Kan det vara mage?
 

Liknande trådar

C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 042
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp