G

gumman82

Jag är på väg och ska byta foder åt min hund... ger honom nu royal högenergi. (golden kille 2 år) han är så lös i magen och har lite klåda, så jag tänkte prova ngt annat och se om det försvinner. Något förslag??? :confused:
Hills? Eucanoba? Robur?
 
Bästa är nog att rådfråga en veterinär alternativt att fråga i affären (dom som jobbar där brukar få utbildning)

Jag hade problem med klådapå min ena hund och gav honom Nutro, det funkade på honom :)
 
vi har RC o de funkar för oss, så jag har inga bra tips..
Men kanske ett helt utan spannmål? :confused:
 
Fodax! :)
Finns i olika varianter, även högenergi om så önskas.
 
Testa att byta till ett foder med lite mindre energi. Min Labradortik reagerade med lös mage när hon fick ett riktigt högenergifoder, jag fick byta ned och ge henne mer mat istället.
 
Jag ger båda mina hundar Purina Pro Plan vilket jag tycker är ett bra foder! :)
 
Jag var in på djur affären igår. Hon sa att jag skulle variera mellan högenergi och vanliga adult (Royal) för att hundar som går på högenergi längre perioder kan få det louie fått. så nu ska vi prova med tt varva lite mellan energy och adult. gav honom första målet adult igår... redan bättre i magen!! :banana:
Tackar för alla förslag!! /gumman
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 627
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: annaovega
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp