Hundnamn hit!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare millansnillan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 4 326
M

millansnillan

Vi ska skaffa hund :)

Kan någon komma på ett namn till en blue roan (svart/vit/grå fläckig) engelsk cockerspanielhane?

Namnet ska vara lätt att uttala och ligga bra i munnen.
Vi har funderat på Ludde men det känns som om "alla" hundar heter det.

Sv: Hundnamn hit!

*Blåbär
*Reno (hette min roantecknade råtta, fast han var black och inte blue :D)
*Balder
*Baltazar
*Ronald
*Roland
*Rocky
*Rambo
*Red (:D)
*Blunder
*Balto
*Beppe
*Bravo

Skulle kunna skriva massa fler men orkar inte :p :D

Fast jag skulle hellre bara hitta på nåt - ta några bokstäver och kasta runt till något eget :)

Själv vill jag döpa hundstackarn till Ion men det fick jag inte :p

Ludde är helt sant ganska vanligt.

Jag hade förr en blue roan-hane som hette Fredman.

Om du gillade Ion men det inte är populärt hos resten av familjen kanske du kan pröva med Ior? Och gemensamt för Ludde och Ior, kom jag på, är Disney. :D Det kan kanske vara något?

Vad heter hunden i stamtavlan? Går det inte att härleda något från detta?

Själv fick jag hem en liten blue roan cockertös för två veckor sedan och hon heter Dharma.

Indy

Tråkigt när det är på femteplats på hundtoppen :( Även om jag inte bord ebry mig om det efetrsom det verkligen känns som en Ludde.
Fredman gillar jag inte tyvärr, Ior får mig bara tänka på en hemsk häst jag ridit och hur mycket jag hatar Nalle Phu förövrigt :crazy:

Vet inte vad hunden heter i stamtavlan än :o Har aldrig tänkt på namnet.

millansnillan skrev:
Tråkigt när det är på femteplats på hundtoppen :( Även om jag inte bord ebry mig om det efetrsom det verkligen känns som en Ludde.
Fredman gillar jag inte tyvärr, Ior får mig bara tänka på en hemsk häst jag ridit och hur mycket jag hatar Nalle Phu förövrigt :crazy:

Vet inte vad hunden heter i stamtavlan än :o Har aldrig tänkt på namnet.

Fredman hette MIN hund - det är inget du behöver gilla!

Om du gillar Ludde och inte bryr dig om att det är vanligt - så kalla honom för det! Oavsett var det ligger på hundtoppen. Man har ju olika bevekelsegrunder. Vissa vill ha ovanliga namn, andra gör det inget bara de tycker om namnet. Det är ju helt upp till en själv.

Det var ju otur att jag råkade föreslå namn som påminner dig om hemska hästar och saker du hatar!

Indy

Jag förstår inte varför du tar så illa upp. Hade du väntat dig att jag skulle börja buga och fjäska bara för att? :crazy:

Såklart gör det vilket som ifall jag inte gillade din hunds namn, huvudsaken var ju att du gjorde det. Men att ta så illa upp för en uppriktig mening .crazy:

Lasse
Pelle
Nicke
Nestor
Kalle
Leffe
Adde
Toddy
Rally
Rasse
Basse
... ...

Det funkade nog inte.. men du kan gå in på www.agria.se sen klickar du på rubriken hund.. sen så hittar du nog där det står hundnamn!!

Jag hade en svart storpudel som jag döpte till bubba :bump:
Det är lätt att utala och hunden reagaera bra på det tydliga namnet :idea:

Hej!
Försök att ta reda på vad den heter i stamtavlan, det kan funka att ta en del av namnet där. Jag har två hanar varav en heter Westerner Cimarron River i stamtavlan, men kallas River. Den andra heter Lourisma Versace, men kallas Wesley.
Wesley & Rivers hemsida!
Mvh. Camilla

Yoshi kanske? Jag ville kalla våran hund för det, men det blev en Gizmo av honom istället.

+ Wilhmer
+ Charlie
+ Viggo
+ Ivan
+ Minus
+ Theo
+ Sigge
+ Mattis
+ Borka
+ Malte
+ Doole

våran hund har ett mycket bra namn som han lystrar till lätt :)
Sid !!! :love:

(heter i papperna novalies pavarotti, :p )

Liknande trådar

Övr. Hund Funderade lite på hur man ser på sina hundar. Vad ser ni när ni tittar på eran hund? Tror ni att andra ser på er hund på samma sätt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 543
Senast: Iamia
·
R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 409
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 244
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 687
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023