Hundpassare

IngelaH

Trådstartare
Jag är så gammal att jag går efter devisen "tjänster och gentjänster". Därför har jag blivit hundpassare åt "bästa Bella" som ställde upp för mig och "min vackra vita"-Fatima, i många år. Bella jobbar nära mig och lämnar Fille innan jobb, kommer förbi och går ut med honom på din rast. Bella vet dock att jag är halvt "fattigpensionär" och "halvt arbetslös", så Minnie the cat och jag kommer få en "fikaslant". Det fick Bella också, förutom bilskjuts vid behov.
 

Bifogade filer

  • IMG_20230605_161541_803.jpg
    IMG_20230605_161541_803.jpg
    286,8 KB · Visningar: 33
Minnie (the cat) har bott hos mig i drygt ett år och är född 2021-12-29. Hon har aldrig träffat hund förutt, mer än hunddoft från mig då jag träffat mor o fars hund. Vi lånade Fille 2 timmar i lördags... det gick strålande, så nu har han varit här 8-9 timmar måndag, onsdag, torsdag och ska komma i morgon med. Fille är kattvan, sen förr... numera är han ensamhund, så han hetsar inte upp sig. Minnie är inte rädd, mer nyfiken och intreserad, vilket syns på kroppshållning, mimik och att de bägge två kan ta godis från golvet samtidigt och att Minnie gärna kommer fram, gosar och spinner, fast Fille är här och "rantar runt". Men det är Minnie som styr hushållet, så Fille ska inte tro att han är något. :)

Egentligen är det här väl mer en dagbokstråd, men jag tyckte ändå det kunde vara trevligt att se att det kan vara relativt odramatiskt att sätta ihop hund och katt om man inte gör drama av det själv. Vi gjorde som med hästar, i stället för grimma fick bägge ha sele och sen var det bara att släppa ihop dem och låta dem lösa det hela själva :heart.

Bella jobbar bara några minuter härifrån, så är det något är det bara att jag lyfter luren.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 199
Senast: Nominous
·
Relationer Jag vill först och främst varna för det kan ev. bli ett rörigt inlägg. Men jag hoppas att du orkar läsa det! Kort bakgrundsinfo: *...
2
Svar
23
· Visningar
3 078
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 516
Hästvård Hej! Tänkte höra era åsikter litegrann... Jag köpte en ny häst (hblsto f. -97) i november. Hon var då kontinuerligt riden i ett och...
Svar
8
· Visningar
1 455
Senast: Kalasbruden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp