paradiset
Trådstartare
Jag har börjat arrangera massor av hundpromenader med för mig och vovve helt nya bekantskaper med målet att hundarna ska inte hälsa och inte leka. Nu igår gick jag ut på en kortis men dessa hundar är bekanta. Vi hälsade inte men under promenaden föll det sig naturligt att vovvarna ändå tog sig en snabb sniff i baken eller gick vid sidan om varandra och då snabbt nosade och de unga gjorde även en del lekinviter och studs i kopplet. Vi var då lugna och bara särade på busarna och fortsatte gå.
Hur "noga" ska man vara med att de inte får hälsa om man som jag har en hund som måste lära sig att jag styr detta? Han är både osäker och älskar att leka! Är korta, snabba och faktiskt artiga nosningar osv ok eller måste allt ske på mitt ok? Nu vill jag börja träna rätt med de obekanta vi ska träffa!
Hur "noga" ska man vara med att de inte får hälsa om man som jag har en hund som måste lära sig att jag styr detta? Han är både osäker och älskar att leka! Är korta, snabba och faktiskt artiga nosningar osv ok eller måste allt ske på mitt ok? Nu vill jag börja träna rätt med de obekanta vi ska träffa!