Hundstallet i Sthlm

Sv: Hundstallet i Sthlm

Men ... avlas det verkligen pitbulls till kamp i Sverige?

Har i USA dar ca; 25% av alla omhandertagna hundar ar pitbulls (och det fortfarande "sprangs" ligor som kampar med sina hundar) finns visst problem ibland med hundaggressivitet, men det finns atminstone lika manga som fungerar aldeles utmarkt med andra hundar, som det finns de som ar klart hund aggressiva.

Det korta svaret på den första frågan är ja. De Pitbulls som importerats till Sverige/Europa är nästan uteslutande från kamplinjer och hundkamp av den typen har funnits i Sverige åtminstone sedan tidigt 1990-tal. Även om det finns Pitbulls från andra avelsinriktningar representerade så är de en försvinnande liten minoritet. Detta skiljer den svenska/europeiska situationen från den amerikanska där det t ex finns en rätt omfattande exteriöravel.

Sv: Hundstallet i Sthlm

Det finns ett kattstall på övervåningen, men de har blivit uppsagda from årskiftet för att Hundstallet behöver deras utrymme.

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi... 64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
54 220
Senast: bollen__
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 871
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt... 2
Svar
22
· Visningar
4 145
Senast: Lotus
·
A
Träning Måste bara få berätta om min historia om min häst som inte är avslutad än I vintras så flyttade jag från ett ställe i dalarna till... 2
Svar
24
· Visningar
2 377
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka