Boston terrier...fundera på om du verkligen vill ha en ras som har svårt att andas och är sjukdomsdrabbad överlag. De verkar vara riktigt härliga och roliga hundar men jag skulle inte vilja stötta en avel som tar fram hundar med trånga luftvägar hur gulliga dom är må vara.

Inget satt i sten ännu. Vet att de min väninna tagit fram alla varit friska och sunda utan andningsproblem.
Livsfarligt det där med valpar. Sunda förnuftet försvinner helt. En annan vän har precis skaffat Irländsk varghund. Lite för stor för att pilla ner i fickan men attans... valp liksom :love:

Oavsett vilken ras jag kommer skaffa så vill man ju ha en koll på sjukdomar som är vanliga och man får ha uppsyn över.

Bra med Buke som kan ge så många bra tips och infallsvinklar :)
 
Beklagar sorgen!

Jag slår ett slag för Papillon. Vill vara till lags, intelligenta, lättlärda, sociala och aktiva utan att bli stressade om de inte får en massa aktivitet.
De kan vara med på hur mycket som helst och tycker det är kul. Men de kräver det inte.

Mina har alla utom en som var mycket speciell och inte rastypisk hängt med på längre ridturer med galopp och trav.
De är lätta och rörliga i kroppen. Så de hinner lätt med.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 212
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Hej! Varning för långt inlägg, jag är så himla yr på det här. Jag går i tankarna att eventuellt skaffa en till hund under nästa år...
2
Svar
33
· Visningar
4 039
Senast: nilie
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 804
Senast: Happimess
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 679
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp