Hundtrasport till USA?

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare le84
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 682
L

le84

Hej,
Jag vill köpa en dalmatin, en mellan stor hund. Jag planerar att flytta till USA om 1-2år. Undrar om vad är det för reglar för att flygga till USA för stora hundar och hur klarar dem en resa in bagage utrymme i 10 timmar:confused:

Sv: Hundtrasport till USA?

Jag har just bokat biljett for att ta med min hund fran USA till Sverige i sommar... sa jag kan beratta mer i Juni.:p Jag valjer att kora fran SC upp till NJ (12 - 13 timmars bilvag -1,250 km, eller sa) sa hon slipper anslutande flyg och vantande pa flygplatser. Bara fran Newark till Stockholm kommer hon att befinna sig i sin bur pa flygplatsen 10 timmar eller mer.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 684
Senast: Sel
·
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam... 2
Svar
28
· Visningar
2 531
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 618
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 697
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka