hundtricks!

lizzette

Trådstartare
Ja som rubriken säger så behöver jag lite inspiration. Min valp tycker det är jätte kul att lära sig nya tricks... har ni tips på tricks och hur ni har lärt in dem dela gärna med er!:)

Än så länge kan hon the basics: sitt, ligg, vacker-tass, rulla runt, highfive + pang! (spela död), vinka och snurra. Hon tycker allt är jätteroligt men är alltid taggad på att lära sig mer.:D

Sv: hundtricks!

Backa sedan backa runt dig, sedan backa slalom. Gå vanlig slalom eller bara gå runt dig, skall, dansa gå mellan dina ben... :)

Springa i en 8 runt benen. Stå stilla med fötterna någon decimeter från varandra och så ska hunden springa runt båda benen.

Slalom mellan benen. Tänk på att du har hunden på den sida som du inte ska flytta foten framåt på.

Skall = skälla på kommando och samtidigt tystna vid kommando tyst.

Krypa. Du kryper också och drar en godbit framför på golvet/gräset.

Sätta tassen på en musmatta/sten eller något annat.

Bära olika saker i munnen, t ex hämta tidningen.

Jag tycker det skulle vara riktigt tufft med en hund som kan torka av tassarna när den kommer innanför dörren. Att den skrapar alla fyra tassarna en och en mot dörrmattan.

Vet dock ingen hund som kan det. Och kan kanske vara ganska svårt att lära in, men med klicker borde det inte vara omöjligt.

Sorry för luddigt inlägg.
Borde nog ha lagt mig för länge sen. :p

Jag tycker det skulle vara riktigt tufft med en hund som kan torka av tassarna när den kommer innanför dörren. Att den skrapar alla fyra tassarna en och en mot dörrmattan.

Vet dock ingen hund som kan det. Och kan kanske vara ganska svårt att lära in, men med klicker borde det inte vara omöjligt.

Min ena kan! Nu var det iofs väldigt lätt att lära henne det eftersom jag lyckades fånga rätt beteendet direkt, jag tog henne på bar gärning, samma med att skaka sig!;) Men ett sätt att lära in kanske kan vara att testa lägga något under mattan som hunden vill åt? (har inte testat, men rent spontant tror jag många hundar hade krafsat :))

Senast ändrad:

Min ena kan! Nu var det iofs väldigt lätt att lära henne det eftersom jag lyckades fånga rätt beteendet direkt, jag tog henne på bar gärning, samma med att skaka sig!;) Men ett sätt att lära in kanske kan vara att testa lägga något under mattan som hunden vill åt? (har inte testat, men rent spontant tror jag många hundar hade krafsat :))

Smart grej!
Jag funderar på att lära min torka skägget efter att han druckit vatten... Jag undrar om det går.

Ja, att få honom att gnugga nosen mot en handduk på kommando är nog inte så svårt, svårare är nog att få honom att koppla ihop att han ska göra det efter varje gång han druckit.

...tror jag. Har inte testat än.

Min hund kan lägga sig på sidan på komando. Mycket praktist vid undersökning av sår (både hemma och hos vet) och kloklippning.

Lära hunden att ligga på rygg.

Hoppa över benet.

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 233
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet... 2
Svar
20
· Visningar
3 441
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Det allra bästa jag vet är djur, förr tränade jag hästar men har lämnat hästlivet och är nu hängiven hundägare. Jag ÄLSKAR att träna... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 497
Senast: Sonic76
·
Övr. Hund Upplever ett så enormt bakslag med allt vad gäller min hund just nu. Tidigare har han alltid lyst upp när jag kommer på en kul aktivitet... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 415
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka