Bukefalos 28 år!

Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har förresten fått en ny träningskompis i maken :D! Han är ju agilityförare till vardags, men nu håller jag på att sakta men säkert nästla in honom i brukset ;)! Han har fått ”ta över” Pu och börjat träna med henne, och redan nu har de ett jättebra samarbete i uppletet, efter bara två ggr! Hon är verkligen husses hund :D!

CF503C83-1AB9-46AB-866F-CD30D4CDD53F.jpeg
 
Det var jag med när jag gick första öppenklass spåret för någon månad sen, men domaren visade tydligt hörnen och sen var det bara att släppa ut hunden. Efteråt undrade jag varför jag var så nervös :p
Hoppas jag känner likadant efteråt :p Hade du någon taktik, typ att ni först gick längsmed en långsida?
 
Hoppas jag känner likadant efteråt :p Hade du någon taktik, typ att ni först gick längsmed en långsida?
Stod på mitten av en sida, släppte ut hunden 7-8 m i linan, hon markerade inget spår på den sträckan så då rörde jag mig in mot mitten. Typ 15 m in i rutan såg jag att hunden hade något och hängde sen bara på :D Tänkte göra något liknande nästa gång också. Taktiken var egentligen att låta hunden jobba och sen bara hänga på ;) Jag frågade domaren innan vad jag fick göra & inte göra, hur långt jag behövde släppa ut linan mm. Lita på din hund bara och var inte rädd för att låta det ta lite tid i startrutan. :)
 
Stod på mitten av en sida, släppte ut hunden 7-8 m i linan, hon markerade inget spår på den sträckan så då rörde jag mig in mot mitten. Typ 15 m in i rutan såg jag att hunden hade något och hängde sen bara på :D Tänkte göra något liknande nästa gång också. Taktiken var egentligen att låta hunden jobba och sen bara hänga på ;) Jag frågade domaren innan vad jag fick göra & inte göra, hur långt jag behövde släppa ut linan mm. Lita på din hund bara och var inte rädd för att låta det ta lite tid i startrutan. :)
Bra råd :D Jag kommer nog ändå dö lite av nervositet innan rutan, men någon gång måste man ju våga :p
 
Tror min hund blivit alldeles för bortskämd med lek och aktivitet.

Min hund har just nu jättetråkigt (precis varit ute på promenad) och vill att jag ska sysselsätta henne vilket jag INTE tänker göra vi är på jobbet.

Hon gör allt för uppmärksamhet nu. Bet mig till och med i byxbenet för att få respons.

Passivitetsträning nästa.

Fast nu under tiden jag skriver detta så har hon lagt sig ner och bara blänger surt på mig.
 
Min Salle blev ju diagnostiserad med förstorad prostata för en dryg månad sen och är kemiskt kastrerad pga det. Nu säger en uppfödare att hen är lite intresserad av att använda honom i avel. Vi kom överens om att försöka ta reda på lite mer och eventuellt låta den kemiska kastreringen gå ur kroppen och då göra spermaprov.

Jag hoppas på att det i slutändan resulterar i valpar efter honom. Han kommer från en jämn fin kull med trevliga MHn och MTn. 5 av 6 har GK MT, (den 6:e gjorde aldrig MT) 4 är KORADE. Lite tävlingsresultat på syskonen, 2 utbildade tjänstehundar och linjer som inte är välanvända i rasen.
 
Min Salle blev ju diagnostiserad med förstorad prostata för en dryg månad sen och är kemiskt kastrerad pga det. Nu säger en uppfödare att hen är lite intresserad av att använda honom i avel. Vi kom överens om att försöka ta reda på lite mer och eventuellt låta den kemiska kastreringen gå ur kroppen och då göra spermaprov.

Jag hoppas på att det i slutändan resulterar i valpar efter honom. Han kommer från en jämn fin kull med trevliga MHn och MTn. 5 av 6 har GK MT, (den 6:e gjorde aldrig MT) 4 är KORADE. Lite tävlingsresultat på syskonen, 2 utbildade tjänstehundar och linjer som inte är välanvända i rasen.
En i vår ras har fått en kull valpar efter den kemiska kastreringen gått ur. Vet dock inte hur länge det dröjde efter den kemiska gått ur men det blev då en normalstor kull iaf!
 
En i vår ras har fått en kull valpar efter den kemiska kastreringen gått ur. Vet dock inte hur länge det dröjde efter den kemiska gått ur men det blev då en normalstor kull iaf!
Jag vet med om hanar som fått valpar efter en kemisk kastrering :) Frågan är väl mest om prostata problemen påverkar/har påverkat fruktbarheten.
 
Åh jag hoppas att familjen och Otis trivs med varandra och att dom har massa roliga saker hemma (lister, gardiner och annat) som Otis kan och får göra om på sitt sätt samt såklart massa atilitytunnlar :heart tycker det är så himla fint av dig/er @AraSlei att tänka på hans välmående och leta efter något som bättre för honom trots att han inte har det dåligt. (Pch föyttar han, tvinga dom att bli medlemmar här så vi kan få rapporter om hans upptåg!)
 
Åh jag hoppas att familjen och Otis trivs med varandra och att dom har massa roliga saker hemma (lister, gardiner och annat) som Otis kan och får göra om på sitt sätt samt såklart massa atilitytunnlar :heart tycker det är så himla fint av dig/er @AraSlei att tänka på hans välmående och leta efter något som bättre för honom trots att han inte har det dåligt. (Pch föyttar han, tvinga dom att bli medlemmar här så vi kan få rapporter om hans upptåg!)

Tack :heart
Tanken är att han främst ska bli äldsta sonens bästa jaktkompis, men hela familjen verkar verkligen ha saknat att ha hund och hela hundlivet. De var hos oss i typ 5 timmar och verkade verkligen så genuint härliga! De pratade så fint om sin gamla hund och det märktes att den hade varit väldigt betydelsefull för alla.
Sonen läser en jaktinriktad gymnasielinje med tillgång till både hundinstruktörer och mycket jakt, så jag tror att det kommer bli toppen :) Flickan lös upp som en sol när jag sa att han älskar agility, så han ryker nog iväg på det också :D

haha, jag ska försöka få dem till det!
 
Tack :heart
Tanken är att han främst ska bli äldsta sonens bästa jaktkompis, men hela familjen verkar verkligen ha saknat att ha hund och hela hundlivet. De var hos oss i typ 5 timmar och verkade verkligen så genuint härliga! De pratade så fint om sin gamla hund och det märktes att den hade varit väldigt betydelsefull för alla.
Sonen läser en jaktinriktad gymnasielinje med tillgång till både hundinstruktörer och mycket jakt, så jag tror att det kommer bli toppen :) Flickan lös upp som en sol när jag sa att han älskar agility, så han ryker nog iväg på det också :D

haha, jag ska försöka få dem till det!
Åh men vilket hem! Det låter verkligen som gjort för Otis :love:
 
Tack :heart
Tanken är att han främst ska bli äldsta sonens bästa jaktkompis, men hela familjen verkar verkligen ha saknat att ha hund och hela hundlivet. De var hos oss i typ 5 timmar och verkade verkligen så genuint härliga! De pratade så fint om sin gamla hund och det märktes att den hade varit väldigt betydelsefull för alla.
Sonen läser en jaktinriktad gymnasielinje med tillgång till både hundinstruktörer och mycket jakt, så jag tror att det kommer bli toppen :) Flickan lös upp som en sol när jag sa att han älskar agility, så han ryker nog iväg på det också :D

haha, jag ska försöka få dem till det!
Men så perfekt det låter! Jag håller tummarna allt jag kan för att alla ska trivas utmärkt med den här lösningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 249
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
7 589
Senast: sthu
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
29 30 31
Svar
602
· Visningar
45 536
Senast: Tonto
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
12 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Högtalare
  • Byta nackstöd på bil
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp