Hundvalp som får välling, hur länge?

F

Filur

Har hämtat en valp som får majsvälling morgon och kväll hur länge kan man hålla på att ge dem det?
 
Hur gammal är valpen? Får den bara det?

När jag fick hem min senaste valp var han bara fem veckor! :eek: pga att hans mamma vart dålig. Honom gav vi välling varannan till var tredje timma första veckan sedan vecka 6 var tredje - fjärde och vecka 7-9 fyra till fem gånger per dag och började på slutet blanda med valpfoder.

Får din valp något valpfoder?
 
Jag ger välling som kvällsmål tills de är ca 3 månader. Sen ger jag de bara 3 mål mat om dagen.
 
Min valp är fem månader och får fortfarande välling som frukost. Mest för att jag inte får i henne någon annan frukost (och på tom mage spyr hon galla). Välling kan man väl ge hur länge man vill- även när hunden är vuxen. Men om hunden äter torrfoder bra och är bra i hullet finns det ju egentligen ingen anledning att ge annat än torrfoder (även 8 veckors valpar klarar sig bra på enbart torrfoder).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 847
Senast: AraSlei
·
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
387
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Ni som ger Mush, hur gör ni när ni är på resande fot och inte har tillgång till frys? Finns det något substitut man kan köpa som håller...
Svar
9
· Visningar
451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp